Tropical Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van cindy makor - WaarBenJij.nu Tropical Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van cindy makor - WaarBenJij.nu

Tropical Bali

Door: cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

04 Februari 2013 | Indonesië, Sanur

4-02-2012

en het is alweer februari. januari toch wel een drukke maand geweest. 4 landen (Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië) 6 bestemmingen, dus het is tijd voor niet al te lange reizen, zon, zee en strand. donderdag ochtend ging de wekker om 9 uur. ik nam afscheid en ging opweg naar de trein. een rechtstreekse verbinding naar changi airport, erg handig dus. op het vliegveld iingecheckt en nog snel even me laatste geld omgewisseld in dollars. de vliegreis zou 3 uur duren, goed te doen. na 10 minuten (dacht ik) gingen we alweer landen. ik begreep er niks van, het zou toch 3 uur duren?? blijkbaar was ik in slaap gevallen en had niks van de hele reis mee gekregen. bij aankomst moest ik zeker een uur in de rij staan voor me visum, erg fijn als je naar de wc moet.. ik heb een taxi genomen naar het plaatje Sanur, daar verblijf ik in 'the big pineapple hostel'. een dorm met 6 mensen met een airco en een klein zwembadje. ik ben even op pad gegaan voor wat eten en 's avonds niet te laat gemaakt. de volgende dag ging ik met eva, tim en guido (spaanse, duitse en argentijn) met de scooter naar een soort surf strand. hun zijn lekker
gaan surfen en ik heb foto's gemaakt en in de zon gelegen. daarna nog even naar de grote supermarkt geweest, het klinkt raar maar het is zo lekker om je eigen spulletjes uit te zoeken. wat brood gekocht, watermeloen (een hele voor 65 cent) kiwi's, en een pot met doperwten. 's avonds als avondeten de dorperwten gegeten, kon wel wat vitamine gebruiken en had toch niet zo veel honger. we hebben wat kaart spelletjes gespeeld, was erg gezellig aangezien de groep steeds groter werd. zaterdag gingen we duiken. Chat en Patrick uit Canada, Joe en Caroline uit Amerika en Sean uit zwitserland besloten ook mee te gaan. met de taxi gingen we naar de pier, al direct zagen we een enorme zwaardvis op de grond liggen die de vissers hadden gevangen (zie foto)
vanuit daar huurde we een boot die ons naar de blue lagoon zou varen. een oude boot, en voor 3 euro per persoon incl flippers, duikbril en snorkel mochten we een hele dag snorkelen. die gok durfden we te nemen, maar het was wel eng aangezien de golven aardig hoog waren en de boot aan alle kanten kraakte. een super heldere zee met enorm veel vissen van alle kleuren en maten. je kon tot 11 meter de grond zien, helaas kon ik niet dieper dan 1 meter aangezien ik veel last heb van me oren in het water. 's avonds gingen we met een groep van 11 wat eten aan het strand. bij aankomst werd het personeel al helemaal gek. 11 personen, die allemaal wat wilde drinken én eten. aangezien hij een klein beetje nederlands kon (bijna alle toeristen (zeeeer oude mensen) hier
zijn nederlands) kwam hij nnaar mij toe hoe wij wilde betalen. apart graag.. toen wist hij het al helemaal niet meer. uiteindelijk heeft hij 11 briefjes gegeven waarop wij zelf onze naam, drinken, eten en het eind bedrag op moesten schrijven. gelukkig was dit allemaal goed gegaan en het eten was heerlijk en zéér goedkoop. daarna zijn we nog naar een bar gegaan met live muziek, hebben wat pool gespeeld (wat ben ik daar toch ongelooflijk slecht in) en wat gedronken. de volgende dag gingen we weer naar het surf strandje. dit keer met 11 man. 2 taxi's (ja, gewoon normale taxi's) brachten ons naar het strand. aangezien het erg laat de vorige avond was geworden, en die ochtend erg vroeg, heb ik lekker geslapen op het strand. helaas mezelf toch niet goed ingesmeerd, dus ik was aardig verbrand.. om 4 uur belden we 2 taxi's die ons naar ons hostel
zouden brengen. wederom een bom volle taxi dus.. het lange pad van het strand naar de hoofdweg is enorm rotsachtig en het was zelfs zo erg dat ik de stenen onder me voeten in de auto voelde. na 3 minuten zei de taxi chauffeur dat we eruit moesten. we dachten dat er iets met de auto aan de hand was en gingen er dus meteen uit. op dat moment reed de taxi gewoon weg! hij riep nog dat we maar even moesten kijken wat we deden maar dat hij ons niet meer weg wilde brengen omdat ze auto eraan kapot ging. mooi is dat, staan we dan, geen idee waar we heen moesten en nog een heel eind van de bewoonde wereld. na zeker 45 minuten lopen
kwamen we bij een verharde weg. via daar liepen we naar de hoofdweg. opeens stopte een politie auto voor ons. hij vroeg wat we hier deden en we vertelde ons verhaal. ohhh, zei hij, spring maar achterin. ik breng jullie naar de bushalte. dus wij met 11 man in de jeep (geen stoel of gordel te bekennen) en binnen 10 minuten waren we bij de bushalte. daar hebben we 2 taxi's aangehouden aangezien de bus pas over een uur kwam en gelukkig wilde deze taxi's ons wél naar huis brengen. even een douche genomen en naar de bar met de live muziek gelopen. als snel kwam ik er achter waarom de jongens daar zo graag wilde eten. een heel varken hing
aan een spies die in een half uur gaar zou zijn. ik vond het nogal eng, en wilde er liever niet naar kijken, maar het smaakte heerlijk. een soort buffet met rijst, pasta, salade, brood en varken voor 3 euro.. en verser kon niet.. om 9 uur lag ik al in bed. ik was moe van de zon en me huid deed pijn. vanmorgen was ik al om 7 uur wakker, uitgeslapen en wel. nu even ontbijten en kijken wat de dag ons brengt. morgen gaan we met een groot deel van de groep naar de gili eilanden. eens kijken hoe het er daar uit ziet!

liefs!

  • 04 Februari 2013 - 10:06

    Opa:

    Wat een leuke ervaringen.Daar is het wel gezelliger.
    Geniet er van.
    Hier regent het en is het 5gr.Evenwel heb is gisteren nog 40 km gefietst.Windkracht 5-6
    Als het zo koud is, loopt de capactiet van de batterij terug.Dus ik moest zuinig zijn met de stroom en wat meer zelf doen.
    Geniet van de nieuwe dag
    gr
    kus
    opa

  • 04 Februari 2013 - 23:36

    Pa:

    Hoi, wat een avontuur en wat een leuke foto's heb je gezonden. ben blij dat je al je ervaringen opschrijft. We hebben daar zeker nog jaren plezier van. Potje doperwten alleen nuttige voor de vitamine. Watermeloen , potje nutella . Als je thuis bent, zal mc Donald failliet gaan, en jij zal nog rijk worden. Wel weer een avontuur met die taxi. Goed dat er nog aardige politie is. Waar maak je dat nog mee. Wel fijn dat je met en groepen bent, dat is veiliger en het geeft toch en beter gevoel. Ben erg nieuwsgierig hoe de gilieilanden bevallen. Je leest er alleen nog maar goede en mooie berichten over. Zijn we er al achter vanwie de hond daisy is ? Nou vanuit Curaçao wens ik je weer veel plezier en avontuur toe.. Kus pa.

  • 04 Februari 2013 - 23:36

    Pa:

    Hoi, wat een avontuur en wat een leuke foto's heb je gezonden. ben blij dat je al je ervaringen opschrijft. We hebben daar zeker nog jaren plezier van. Potje doperwten alleen nuttige voor de vitamine. Watermeloen , potje nutella . Als je thuis bent, zal mc Donald failliet gaan, en jij zal nog rijk worden. Wel weer een avontuur met die taxi. Goed dat er nog aardige politie is. Waar maak je dat nog mee. Wel fijn dat je met en groepen bent, dat is veiliger en het geeft toch en beter gevoel. Ben erg nieuwsgierig hoe de gilieilanden bevallen. Je leest er alleen nog maar goede en mooie berichten over. Zijn we er al achter vanwie de hond daisy is ? Nou vanuit Curaçao wens ik je weer veel plezier en avontuur toe.. Kus pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1644
Totaal aantal bezoekers 23853

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: