all good things comes to an end! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van cindy makor - WaarBenJij.nu all good things comes to an end! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van cindy makor - WaarBenJij.nu

all good things comes to an end!

Door: cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

02 April 2013 | Australië, Melbourne

2-04-2013

vorige week vrijdag ben ik met een hele groep van het hostel uit gegaan. de volgende ochtend moest ik vroeg opstaan. om kwart over 10 had ik met Claudia in de stad afgesproken. we gingen eerst naar haar huis en vervolgens naar het huis van een vriend van haar moeder. na 3 uur rijden waren we er eindelijk. in the middle of nowhere. 2 heerlijke dagen, lekker gechillt, wijntje gedronken, motor gereden op een terein waar geen auto's kwamen, kangaroo's gezien, perfect weekend dus. derest van de week was gevuld met veel gezelligheid, in het hostel was een soort groep gevormd wat leek op één grote familie. super gezellig dus! donderdag heb ik de great ocean road gedaan. 1 van de bekendste routes van Australië. ik werd om 7 uur opgehaald en heb hele mooie plekken gezien, koala's, bijzondere vogels en de bekende 12 apostels. zaterdag kwam Claudia voor 1 nachtje in het hostel slapen. aangezien zij woensdag jarig is zouden we het zaterdag alvast vieren. we gingen eerst lekker wat eten in de stad en zijn toen uitgeweest. top avondje en een mooie afsluiting van me reis. zondag zijn we nog naar een markt in de stad gegaan en toen naar Claudia's huis gegaan. daar heb ik nog 3 nachtjes geslapen, even tot rust komen voordat ik weer naar huis ga... ik vlieg woensdag ochtend om 8:40 (dinsdag avond 23:40 nederlandse tijd). dan moet ik vervolgens 9 uur wachten in hongkong en dan vlieg ik verder naar Amsterdam waar ik om 6:50 in de ochtend aankom. een reis van meer dan 36 uur, maar het was het allemaal méér dan waard!

op 3 november begon het allemaal. met een dubbel gevoel verliet ik nederland. geen idee wat er komen ging. ik weet nog dat ik bij de laatste controle voordat ik het vliegtuig in ging, nog steeds met tranen in me ogen stond. de beveiliger vroeg of ik óók ziek was... 'nee, ik ben alleen een beetje emotioneel' was mijn antwoord. aangekomen in Bangkok. 'waar ben ik in gods naam beland...' mensen die aan me zaten en de raarste dingen probeerde te verkopen. waarom deed ik dit ook alweer? ga toch gewoon lekker studeren, net als al je vriendinnen.... dát dacht ik de eerste week zeker elk uur... erg wennen, zo ver weg van het bekende, elke keer weer op zoek naar vanalles in een wild vreemd land... al snel besloot ik naar Chiang Mai te gaan. dit was een goede beslissing. daarna volgde Pai, een heerlijk relaxed klein dorpje. toen zat Thailand er al weer op. Laos was de volgende bestemming. wat een drama was dat daar aan de grens. Luang Prabang, Vang Vieng.. en toen dat vervelende nieuws van oma.. ik vond Laos al niet zo leuk en het leek er eigenlijk op dat het zo had moeten zijn op dat moment. een soort kleine 'redding' want achteraf heeft het me geloof ik goed gedaan heel even thuis te zijn. ik kon de spullen die ik te veel had meegenomen achterlaten en kon me dit keer beter voorbereiden omdat ik een beetje wist wat me te wachten stond. Bangkok, wéér... wat een vieze stad, dus binnen één dag nam ik de bus en boot naar Koh Tao. Koh phangan volgde, waar ik op de grootste fullmoon party van de wereld was. daarna was het tijd voor Krabi, inmiddels had ik al heel wat leuke mensen leren kennen, maar dáár voelde het net als een kleine familie met de groep waarmee ik was! 10 januari verliet ik Thailand weer, opweg naar Maleisië. ik besloot in Maleisië maar twee steden te bezoeken. Kuala Lumpur (geweldige stad) en Melaka. Singapore was eindelijk weer een beetje westers, vanaf het vliegtuig zag je de zee met wel 1000 boten. op 31 januari vloog ik naar Bali. in de maand januari was ik in 4 landen geweest, dus het werd tijd voor een beetje ontspanning. Sanur was de eerste bestemming. daarna ben ik naar Gili Trawangan gegaan, en daar blijven hangen. geweldig was het daar! op 1 maart verliet ik Azië. op naar de dure, westerse wereld. Australië. Perth was in eerste opzicht misschien niet een beste keuze, maar naar een paar dagen had ik het daar super naar me zin. een camper gehuurd voor 2 dagen, wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Melbourne was de laatste bestemming. Claudia weer gezien, the great ocean road gedaan, een prima afsluiting van een ongelooflijk gave trip. zo blij dat ik het heb doorgezet, en zeker met behulp van me ouders die er altijd voor me waren als ik even wat wijze raad wilde, of gewoon behoefte had om wat te praten. zo nu en dan voelde ik me wel is eenzaam, logisch, alleen maar onbekende om je heen... dan besefde ik me heel goed dat, hoe ver weg je ook bent, je vrienden altijd voor je klaar staan. vooraf dachten veel mensen dat ik dit niet zou doen, ik zelf ook... het tegendeel bewezen. wat me goed heeft gedaan is om te zien dat zó enorm veel mensen me hebben gevolgd, zo veel mensen contact hebben gehouden en aan me dachten. en dan 3 april weer naar huis. iets eerder gedacht, maar voor een goed doel. de bruiloft van me moeder en Rob. een dubbel gevoel om naar huis te gaan, want ik heb echt een super tijd gehad, enorm veel aardige mensen ontmoet en een enorme evaring opgedaan en er zijn nog zó veel meer mooie plekken om te zien. aan de andere kant ook fijn je familie en vrienden weer te zien, je eigen douche en bed, je eigen privacy (die had ik vaak op het toilet nog maar net) en een beetje structuur weer in me leven is ook wel weer goed voor me.. bedankt iedereen voor het volgen van mijn verhalen. Going back to Holland, daar de boel maar weer is op stelten zetten! Het was geweldig, een reis om nóóit meer te vergeten!

The best thing in life are the people you love, the places you've seen & the memories you've made along the way.

  • 02 April 2013 - 05:46

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Dood eng vonden we het toen je weg ging. Heel veel mensen verklaarden ons voor gek. Ontaarde moeder om je dochter in haar eentje zoiets te laten ondernemen. Maar we zijn super trots hoe je dit gedaan hebt. Altijd ons goed op de hoogte gehouden, altijd bereikbaar en eerlijk over wat je ging doen. Vaak mochten we dingen mee beleven. Daarnaast heb je doorzettingsvermogen getoond, ook als het allemaal even tegen zat. Dat je hier aan toe was daar twijfelde we niet aan, maar dat je ook genoeg geld had, dat geloofde we niet. Toch heb je kans gezien om rond te komen. Geweldig! Kortom: we zijn super trots op je. Donderdagochtend om 7 uur kunnen we je eindelijk weer knuffelen. Tango/Skype is een werelduitvinding, maar knuffelen gaat daar niet zo goed mee

  • 02 April 2013 - 05:50

    Mama:

    Mijn reactie was blijkbaar te lang om helemaal te plaatsen hihi.
    Kortom: we zijn super trots hoe je dit alle gedaan hebt. Hele goeie reis en geef Claudia een dikke knuffel van ons. Het aftellen is begonnen. Nog 49 uur! Tot gauw lieverd.
    Dikke kus. Love you.
    Rob en Mama

  • 02 April 2013 - 09:13

    Petra:

    Ik heb met heel veel plezier al je verhalen gelezen en ik moet even zeggen hoeveel bewondering ik voor je hebt, helemaal omdat je weer terug gegaan bent. Je moeder is niet ontaard hoor, je moet heel veel van je kind houden om dat op te kunnen brengen. Geniet er maar lekker van als je weer thuis bent, deze ervaring neemt niemand van je af, veel liefs Petra

  • 03 April 2013 - 22:11

    Oma Jennifer:

    Lieve Cindy ik denk dat je nu in het vliegtuig van Hongkong-Amsterdam zit. Het is geweldig wat je allemaal gedaan hebt en je weet ik heb je konstant gevolgd en was heimelijk een beetje jaloers op je
    Wat een reis kind en wat een zelfstandigheid heb jij getoond. En je ouders hebben gewoon heel veel vertrouwen in hun dochter gehad en daar heb je ook mee getoond dat je dat vertrouwen waard was.
    Nou lieve Cindy ik denk morgenochtend gelijk aan je en hoop dat als je de rust weer een beetje thuis hebt gevonden een keer met Jennifer langs komt want ik wil alles horen van je en foto's zien.

    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 3220
Totaal aantal bezoekers 23855

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: