Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van cindy makor - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van cindy makor - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

23 November 2012 | Laos, Vangviang

23-11-2012

hey, eindelijk weer een verslagje van me reis. afgelopen dagen in Chiang mai heb ik me prima vermaakt. ik heb op de scooter de stad nog wat meer bekeken, een beetje gerelaxed, vooral niet te veel dus. de tickets naar laos geboekt, de slowboat scheen toch wel heel leuk te zijn, dus daar heb ik ook maar voor gekozen. eergisteren ochtend om 8 uur vertrokken naar de bus. een minivan die ons in 8 uur naar het noordelijkste puntje van Thailand bracht. onderweg zijn we nog gestopt in Chiang rai, voor de beroemde witte tempel. eenmaal aangekomen bij het guesthouse zagen we al meteen een zwembad. helaas zag het er niet schoon uit en mocht je er dus ook niet in zwemmen. in het guesthouse waren overal regels voor en je moest voor alles betalen.. de kamers waren super gehorig en je had geen eigen badkamer. maarja, het was maar voor 1 nacht! savonds zijn we met de groep wat gaan drinken, darten, poolen en tafelvoetballen.. niet te laat gemaakt want de volgende dag ging de wekker om 6:30 voor het ontbijt en de boot. me visum was gelukkig al geregeld want er stond een rij van zeker 100 man. we moesten eerst met een heel klein langwerpig bootje naar de overkant van de rivier. geen steiger of opstapje, nee gewoon klimmen met een backpack van 20 kilo. dat gaat gegarandeerd mis.. en jawel, me knie lag open! binnen 2 minuten waren we aan de andere kant. daar moesten we een uur wachten omdat er twee mensen van de groep te lang in Thailand waren gebleven en die moesten dus betalen. we gingen met de bus naar een klein restaurantje naast de rivier aangezien de boot pas om 12 uur vertrok. de man die ons mee had genomen was constant aan het bellen en we hadden al het idee dat er iets mis was. de bootreis duurde twee dagen, en savonds zou je in een klein dorpje overnachten. het probleem was dat het zó super druk was bij de grens, dat ze nu al wisten dat er in het dorpje niet genoeg plek was om te slapen en er dus mensen buiten moesten slapen. ook vertelde hij dat je daar in het donker aankwam en de bewoners snel naar de boot komen om spullen te stelen. 150 man o f misschien wel meer mensen zouden op de boot moeten. allemaal krap op een houten latje. hij vertelde dat het beter was om de bus te nemen. er zat hier iets achter, maar wát weet ik nog steeds niet. ik heb er voor gekozen om samen met 2 andere de bus te nemen. uiteindelijk een beste keuze aangezien we met 7 man in een 20 pers bus zaten. dit maakte dat ik 4 stoelen had om te liggen. het was een hele hobbelige weg en rond 10 uur werden we aangehouden door de politie. controle.. de man die ons naar de bus had gebracht had ook een klein pakketje meegegeven aan de chauffeur. bij de controle gingen ze met het pakketje naar buiten. het duurde wel een half uur, ondertussen heb ik een beetje met de andere agenten staan praten voor zo ver ze het verstonden en bij hun eigen gemaakte kampvuur gezeten. na een uur verder reizen was de stop voor het diner. iedereen had in de middag zijn lunchpakket al opgegeten. ik had iets gekocht en me broodje kip bewaard. hier was ik erg blij mee aangezien het bij de stop er super vies en onhygiënisch uit zag. iedereen baalde dus. toen we verder gingen rijden wilde ik gaan genieten van me broodje. helaas zat het niet mee, aangezien ik had gevraagd zónder boter... het zat er dus wel op. gelukkig had ik nog een zakje chips. vanmorgen rond 6:30 aangekomen in luang prabang. het duurde een tijdje voordat we een kamer konden vinden. het is erg duur hier en regent veel. het ontbijt was wel lekker. nu net even gedoucht en dan maar is kijken wat hier te doen is!


24-11-2012

zo, dat was me een dagje wel. Gisteren zijn we nog naar een super leuke bar geweest. Heel veel mensen weer tegen gekomen uit chiang mai pai en bangkok. vanmorgen ging om 7 uur de wekker. nog even geskyped met me ma en toen moest ik er toch maar is uit. onder het skypen wilde ik me ma even laten zien dat het al licht was, dus ik opende de luiken een klein beetje om het te laten zien, met uitzicht op een muur. vervolgens ging ik douchen. wat bleek dus... er stond een meisje/vrouw me al een paar minuten te bespieden tussen het spleetje van de luiken door. dit zag ik er schreeuwde naar haar dat ze weg moest gaan. heb me snel aangekleed en ben naar de eigenaar van het hotel gegaan om te zeggen dat ik dit niet accepteer van zn personeel. zijn Engels was gebrekkig dus ik moest even wachten op zn zoon. ik heb het hem uitgelegd maar werd niet echt serieus genomen. ik liep 3 meter terug naar me kamer, stond daar ineens één van zn andere personeel! echt bizar. ik heb me spullen gepakt, dat meisje dat in me kamer was gecheckt en weg gegaan! wat een drama, echt niet normaal. vervolgens ontbeten met 3 andere en de bus gepakt naar vang vieng. dit plaatsje staat bekent om de tubing. het zou een busrit van 5 uur zijn. helaas duurde het 7, 5 uur, alleen maar op een onverharde weg, door de bergen. onderweg zag je heel veel van die kleine stammen in houten hutjes en een prachtig landschap. eenmaal aangekomen meteen een hostel gezocht. pan's place heet het als ik het goed heb. super aardige man, die ons van alles heeft verteld over vang vieng. we hebben nog even wat gedronken en gegeten, en nu lekker in bed! de crepes met banaan en nutella doen het goed hier, ik eet ze graag als ochtend, middag en avond eten zoals vandaag.. ook heb ik voor 11 december een vliegticket geboekt van siem riep (Cambodja) naar Bangkok om vanaf daar door te reizen naar de eilanden van Thailand. morgen gaan we tuben, op een band relaxed de rivier af met een drankje. prima te doen dus!
ohja, ik heb even gekeken, misschien leuk om te weten is dat ik er al 14616 kilometer op heb zitten durend mijn reis. aardig wat hè!
veel liefs uit laos!

  • 23 November 2012 - 06:22

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Wat maak je veel mee, zeg! Het lijkt me echt heel lastig om steeds te moeten bepalen wie je kan vertrouwen en wie de waarheid spreekt. Wel goed voor je mensenkennis.
    Geniet maar lekker in Laos!

    Dikke kus xx
    Mama

  • 23 November 2012 - 10:05

    Oma Van Jeniifer.:

    Goeiemorgen lieve Cindy wat een avontuur. Maar zo als ik begrijp ben je niet alleen en met nog wat backpackers en daar ben ik blij om voor je. Jij ziet heel wat. Nou ik blijf je op de voet volgen hoor.
    Ik hoop dat je geniet daar in Laos en weet je al hoelang je daar gaat blijven en ga je dan terug naar Thailand of door naar Cambodja wan dat ligt natuurlijk vlak bij.
    Nou lieve Cindy geniet van alles en wees voorzichtig. xx

  • 23 November 2012 - 20:12

    Papa:

    Hallo lieve avontuurlijke dochter. Nou dat is alweer een heel avontuur. Toen ik het las, moest ik gelijk aan een speelfilm denken. Vind het knap dat je alles zelf uitzoekt en dat je alles goed bekijkt wat, en waar heen te gaan. Bij zo'n grens wachten, nou ik zou al in mijn broek s.....n. Laat staan iemand die een pakje meeneemt. Kijk goed uit wat ze je allemaal meegeven, en laat je rugzak nooit alleen. Voor dat je het weet stoppen ze er iets in. Nou zo'n n broodje kip moet je voortaan ook nog eerst controleren. Voordat je het weet, smokkelt de kip inderdaad ook de boter. Ach een zakje chips is ook niet verkeerd op je nuchtere maag. Nu maar weer op zoek naar wat garnalen toch ? Nou lieverd, fijne dagen en tot horens. Kus pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 23920

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: