Perth, down under - Reisverslag uit Perth, Australië van cindy makor - WaarBenJij.nu Perth, down under - Reisverslag uit Perth, Australië van cindy makor - WaarBenJij.nu

Perth, down under

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

02 Maart 2013 | Australië, Perth

13-03-2013

om even leuk te beginnen zal ik jullie even mede delen dat het hier ipv nog steeds/al weer winter is, nog steeds zomer is... dat houdt in 35 graden, strak blauwe lucht en heerlijk om op het strand te liggen. heb me afgelopen week prima vermaakt. elke dag lekker naar de supermarkt om eten te kopen voor in de avond. 's ochtends lekker pannekoeken gegeten, die er daarna weer afgetraint worden in de fitness. heb hier al veel mensen leren kennen en elke dag ben ik wel weer met andere op stap geweest. gewinkeld, rond gereden, kings park, gewoon genieten dus. in de avond vaak een drankje in de bar, of een filmpje kijken. gisteren ochtend ging de wekken om 7 uur. na heel wat gedoe was het eindelijk gelukt om een auto te huren. Marijn was naar het hostel gekomen en samen hadden we de trein gepakt om de camper op te halen. om half 10 reden we uiteindelijk weg. even wennen, links rijden, links schakelen, rechts je knipperlicht, links je binnenspiegel. 1e rotonde... ja, daar ging het meteen mis, ik keek of er verkeer van links aan kwam, dat kwam er niet, dus reed ik de rotonde op... de auto die dus van rechts kwam stond vol op ze rem en toeterde zeker 5 keer... ehhh, sorry..! met een bonzend hart reed ik maar verder, goed concentreren en niet in paniek raken. dat lukte, heel de reis ging het prima, moest wel elke keer goed nadenken. 1 voordeel was dat je hier als je langzaam rijd, je links moet rijden. in nederland reed ik ook vaak links, dus dat werkte wel. we hadden geen navigatie, maar gelukkig had Marijn zich goed voorbereid om naar Margaret River te komen dus dat was fijn rijden. leuk om te zien, 2 van die kleine poppetjes in zo'n grote bus. moest de auto in klimmen en kwam net boven het stuur uit! rond 4 uur kwamen we aan, we besloten nog verder te rijden naar Augusta en halverwege zagen we een toeristische route. leuk! dachten we... totdat we na een uur nogsteeds geen bewoonde wereld zagen.. vervolgens kwamen we er ook achter dat de tank wel erg leeg begon te raken.. sta je dan... we zijn doorgereden met knijpende billen en gelukkig kwamen we een bekende naam van een stad tegen. net optijd konden we tanken... zucht, wat een geluk! we besloten terug te rijden, dit keer geen toeristische route voor ons meer aangezien ik niet in het donker wilde rijden, we waren daar voor gewaarschuwd dat s nachts enorm veel kangaroes op de weg lopen. dit zagen we, aangezien er allemaal dode langs de weg lagen... toen we aankwamen hebben we lekker wat gegeten. we hebben een parkeerplaats opgezocht voor de camper en hebben onze 'bedden' etc alvast klaar gemaakt. we hebben 2 wijntjes gedaan in een plaatselijke bar.. toen we daar zaten kwamen 2 mannen (30/35?) bij ons zitten, het waren echt van die boeren en we wisten niet hoe snel we van ze weg moesten komen. 'morgen vroeg op' was ons excuus, waarna ze ons een slaapplek aanboden in hun huis omdat het 's avonds zo koud werd... nee, bedankt. we liepen liepen terug naar onze camper die we heel slim hadden geparkeerd bij een openbare wc. wat we niet wisten, was dat die in de avond dicht waren. er zat niets anders op... wildplassen.. we hebben nog wat gekletst en zijn toen gaan slapen. de 2 boeren hadden gelijk, och, wat was het koud!! om 7 uur werd ik wakker om de motor aan te zetten voor de verwarming. vervolgens besloten we maar lekker te gaan rijden. na een ontbijtje zijn we weer naar het noorden gereden. met een paar tussenstops bij wat mooie plekken. 1000 kilometer gereden, ik was aardig kapot! maar wat ben ik blij dat ik dit heb gedaan. een enorme ervaring die ik toe kan voegen aan mijn reis. stiekem ook wel een beetje trots dat alles is gelukt met het rijden! vanmiddag weer ingecheckt in het hostel, 5 nachtjes hier nog slapen waarvan 4 avonden al gevuld zijn met plannen... spreek nog met wat mensen af die ik met het reizen had ontmoet in Azië, vieren een verjaardag van Nico uit het hostel, zondag is sint patrick's day?! nog nooit van gehoord, maar schijnt enorm groots te zijn !! ik vroeg wat ze daarmee vierden.. dat wisten ze niet. waarschijnlijk gewoon een feest waarmee er weer een reden is om te drinken. we gaan het zien! liefs !

2-03-2013
eerste dag in Perth zit erop. vanmorgen werd ik rond half 10 wakker. heb lekker rustig aan gedaan en ben de stad in gegaan. een broodje en wat ham gehaald voor ontbijt en wat rond gelopen. toen ik me Australische simkaart had gekocht en ik even op internet kon zag ik dat Marijn, een meisje waarmee ik samen in Mallorca heb gewerkt, me een berichtje had gestuurd. ze kwam ook richting de stad, dus we spraken af in de stad. we zijn naar kingspark gelopen. een heel groot mooi park met een uitzicht over de stad. was heel gezellig! op een terugweg even wat boodschappen gedaan en om 5 uur helemaal afgepeigerd in bed.. ik was heel de dag al niet zo lekker, dus besloot even te slapen. helaas werd dat gevoel niet beter dus ik heb die avond niks meer gedaan, ik voelde me zelfs te beroerd om nog te eten, dus ben weer terug naar bed gegaan. morgen weer een dag! zondag werd ik iets beter wakker. na een ontbijtje met toast en nutella ben ik de fitness ingegaan. vond het wel weer is tijd om te gaan sporten. na 45 minuten hard te hebben gelopen was ik helemaal kapot. ik heb een half uur gedoucht en ben toen weer even gaan slapen. smiddags ben ik nog even de stad in gegaan. rond 6 uur ben ik de macaroni, die eigenlijk voor de dag daarvoor bestemd was, gaan maken. ik had ook nog wat champignons gekocht, maar helaas had ik geen olie of boter gehaald, dus dat was niet echt lekker. het werd dus pasta met ketchup. ik had een Duitse jongen en meisje leren kennen dus daar heb ik gezellig mee gegeten. ik besloot om daarna lekker niks meer te doen totdat ik de twee schotse meiden zag die ik al eerder had ontmoet. ze gingen uit en vroegen of ik mee ging. vooruit, 1 drankje dan. om 5 uur lag ik in bed. prima avond! afgelopen dagen bestond een beetje uit het zien van de stad. lekker rond lopen in het zonnetje, beetje rondneuzen in de winkeltjes en vooral mensen bekijken vanaf een bankje in de zon. ik heb de eerste aboriginal al gezien. ik wist niet of ik ze zou herkennen, maar toen ik die meneer zag wist ik zeker dat ik niet fout kon zitten! ook heb ik wat Ierse jongens leren kennen die hier werken. 's avonds is het altijd wel gezellig met hun. wat me opvalt in dit hostel is, dat er bizar veel oudere mensen zitten. ook mijn kamer deel ik met drie oma's, die ook nog eens snurken. dat zorgde ervoor dat ik gisteren met geen mogelijkheid kon slapen en dus midden in de nacht uiteindelijk met de jongens voetbal heb gekeken. vanmorgen weer naar de fitness geweest, daarna de stad ingegaan en een bus rond om de stad genomen. had nog steeds niet zo veel honger dus heb lekker wat fruit voor mezelf gemaakt met o.a. een sinaasappel. is leuk schoonmaken, na een half uur was hij eindelijk schoon en ja hoor, ik had hem boven de vuilnisbak schoongemaakt en schil én de schoongemaakte sinaasappel laat ik erin vallen... gelukkig had ik nog genoeg ander fruit! alles dus verder goed hier, is hier in de nacht wel wat kouder dan in Azië! aankomende week probeer ik nog voor 3 dagen een auto te huren om vervolgens nog wat meer naar het zuiden te reizen. links rijden, rechts zitten, links schakelen.... ben benieuwd!

28 februari, wéér een maand voorbij én afscheid genomen van Gili trawangan. na een heerlijk ontbijt waar de jongens erg hun best op hadden gedaan nam ik afscheid van me bungalow en de staff. om half 11 kwam de boot. toen ik in wilde stappen kwam ineens al het personeel van woodstock aanlopen om me uit te zwaaien. echt super lief, heb een geweldige tijd met de gehad en vond het leuk om een beetje met de locals opgetrokken te hebben. ik begreep waarom de boot 8 dagen niet was gegaan want de zee was ongelooflijk wild. een 2 uur durende bootreis die ik niet snel zal vergeten. spierwit en helaas zonder ontbijt in me maag meer kwam ik weer aan in Bali. in de bus naar sanur leerde ik 2 meisjes kennen die toevallig ook 1 maart moesten vliegen maar dan een half uurtje later. meteen afgesproken om een taxi samen te nemen.. scheelde weer geld en was ook wel gezellig! toen ik aankwam heb ik meteen de was afgegeven, boodschappen gedaan en nog het een en ander voor Australië geregeld. om 10 uur lag ik in bed. helaas vonden mijn kamergenoten het niet nodig om te slapen dus dat was aardig balen. om 12 uur gingen ze eindelijk weg, stappen... om 3 uur kwamen ze stront lazarus binnen, waarna er 2 waren die de hele tijd moesten overgeven... ben er maar uit gegaan en heb een film gekeken. met 3 uurtjes slaap de taxi gepakt naar het vliegveld. 3 uur van te voren was ik er maar de rij om in te checken duurde al 2, 5 uur. toen ik eindelijk aan de beurt was bleek dat me visum niet goed was aangezien er een verkeerd paspoort nummer in stond. ik kon me reisorganisatie niet bereiken en inmiddels had ik nog 15 minuten... helaas, was het antwoord, ik kon niet vliegen... ik belde me moeder of zij even kon bellen en dat lukte gelukkig. ik werd meteen terug gebeld en ze gingen proberen er alles aan te doen. nog 5 minuten op de klok. ik moest in een autootje gaan zitten, ondertussen was ik me gegevena nog aan het doorgeven door de telefoon. toen ik opgehangen had bleek dat ik nog 3 minuten had. ik zat nog steeds in het autootje met een mevrouw die druk aan het bellen was. geen idee wat er ging gebeuren... 2 minuten vóór tijd stond ik met me neus voor het vliegtuig. geen douane, niks... ze zei dat ik moest instappen en daar in Australië maar moest kijken of ik het kon regelen. ach, ik kon iedergeval naar Australië! bij aankomst zeiden ze niks over mijn visum, gelukkig!! waarschijnlijk had me reisorganisatie het inmiddels dus toch nog kunnen regelen. als je dan denkt dat je alles achter de rug hebt komt er nog een tegenslag. velen hadden mij verteld dat het heel makkelijk was de stad in te komen met een bus. ik vroeg het aan de eerste buschauffeur die ik zag en die zei dat ik op de zelfde plek 5 minuten moest wachten op een oranje bus. prima! inderdaad, 5 minuten later staat er een oranje bus waar heel veel mensen in gaan. dus ik ben lekker gaan zitten, maakte even een praatje met een meneer en kwam er toen achter dat de bus naar de parking plaatsen ging. ik zat dus mooi in de verkeerde bus... ik moest blijven zitten en toen kwam ik weer terug waar ik begon. er kwam een bus aan, dus ik wilde het even vragen, bleek het de zelfde buschauffeur te zijn als de eerste. hij vertelde dat er 2 oranje bussen zijn en de gene die ik had genomen stond met koeienletters boven dat het de parking bus was. ik voelde me op dat moment zó stom. hij vertelde me ook dat de volgende bus pas weer om 23:45 ging. een uur wachten dus. na 5 mminuten kwam hij naar me toe om te vertellen dat ik met hem mee kon de bus in en hij me halverwege op een andere bus zou zetten. hoefde ook nog is niks te betalen. beste man! uiteindelijk kwam ik na 1,5 uur aan in 'yha hostel'. ik heb heerlijk me bed opgezocht en viel na 2 minuten in slaap. was een dag vol pech, maarr die heb je er ook wel is bij zitten! vandaag (2 maart) werd ik helemaal uitgerust wakker. even een frisse douche genomen en toen de stad in gegaan. bij de supermarkt een broodje gekocht met wat ham, een telefoonkaart geregeld en een beetje de omgeving verkent. eerste indruk van Perth is super!

  • 02 Maart 2013 - 07:43

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Wat een spannende dag gisteren, zeg! Ik denk dat het wel een compliment waard is hoe Kilroy (je reisorganisatie) dit heeft opgelost! Super!
    Nog 33 dagen en je bent weer terug in het dure Nederland. Wel fijn dat je alvast weer kunt wennen aan de Westerse prijzen.
    Ondanks dat alles zo duur is hoop ik toch dat je veel kunt zien daar! Grijp je kans, want hier zal je niet zo snel meer terug komen!
    Heel veel plezier en hele dikke kus ( tel de dagen af, totdat ik je die echt weer kan geven :-) ).
    Doei, doei.
    Mama

  • 02 Maart 2013 - 20:18

    Papa:

    Hallo Cindy,

    Wat een verhaal. Eerst afscheid nemen van Gili eilanden, dan een spannende boottocht, het voeren van de vissen en dan gelukkig weer op het vaste land. Nou dan gezellig een dagje rustig bijkomen in Sanur, met ook weer spugende mensen. Ach je was het gewend. Ongelooflijk van het visum. Ik zou het dun in mijn broek hebben. Gelukkig heb je een engeltje op je schouder. Iemand die je laat zweten tot op het laatste moment. Nou toch weer goed gekomen. Ik merk wel dat je het uiterste uit je reis haalt. Eerst een ritje met de shuttle bus van de airport een sightseeing maken om vervolgens gratis met een andere bus de helft van de reis te mogen meemaken. Hoe zo Hollander. Er zijn toch ook nog aardige buschauffeurs. Nou geniet ervan, en weet; het is hier nog koud weer.

    Kus pa.. Oh ja, als je over een maand weer land op Schiphol, wil je dan eerst met de shuttle bus naar de parking rijden, of toch maar direct naar huis. :-)

  • 06 Maart 2013 - 15:29

    Opa:

    Cindy, Daar heb je je goed door geworsteld.Kleine foutjejes in je visum, kunnen naar zijn.Weer een ervaring rijker.Nu hadd je alleszorgvuldig voor bereid en toch nog iets ove het hoofd gezien.Uiteindelijk ishet na veel spanning toch nog goed gekomn..Een prettige tijd in Australie en geniet van deze nieuwe ervaring.GrkusOpa

  • 13 Maart 2013 - 21:08

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Wat super dat jullie die auto hebben kunnen huren! We zijn echt super trots dat je dit gedaan hebt. Aan de foto's kan je goed zien hoe mooi het daar is. Gaaf hoor!
    Nog een paar dagen genieten in Perth en dan Melbourne onveilig maken. Geniet maar lekker, want over 3 weken is het gedaan met de pret en het mooie weer. Neem aub wat warmte mee, want wij zijn wel klaar met de winter!
    Heel veel plezier en een hele dikke kus!
    Mama xxx

  • 15 Maart 2013 - 09:42

    Pa:

    Hallo Cindy,

    Wat een leuke ervaring met die camper. Ik zou ook moeite hebben met het rijden. Heb het nog nooit gedaan om links te rijden. Kan best begrijpen dat het even spannend is als je 2 van die boeren inborlingen op je af zie komen en vragen om daar te slapen. Ik zou al niet meer kunnen slapen en zou alleen maar denken dat die twee gekken naar de auto zouden komen of een bons op de auto zouden geven.

    Wel fijn dat jullie die reis met z'n tweeen hebben gedaan. Dat is dan toch iets veiliger. Gelukkig wisten jullie dat er zoveel kangaroe's in die biuur waren. Opa Cor wist dat desijds niet. ten minste dat ze zo dicht bij konden komen. Hij stapte de camper toen uit en ging op zijn gemakje een sigaretje roken. Na 5 minuten hoorde hij geritsel en er stond 4 kangaroe's om hem heen om te bedelen naar eten. Hij schrok zich rot en helaas was de deur van de camper in het slot gevallen. Hij kon niet meer naar binnen, en heeft toen om hulp geroepen. Ome Wim en Tante Jo lagen daar gelukkig nog te slapen. 1 kangaroe heeft opa toen ook nog een klap gegeven. Nou op naar de laatste stad. Wat gaat de tijd hard. Geniet en neem nog een extra zonnenbad, want hier sneeuwt het nog af en toe.

    Kus Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 23912

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: