Gili Trawangan, its a paradise - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van cindy makor - WaarBenJij.nu Gili Trawangan, its a paradise - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van cindy makor - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan, its a paradise

Door: cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

11 Februari 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

21-02-2013

ik zit vast... vast op Gili Trawangan... inmiddels heb ik al 3 keer een dag gezegd dat ik zou vertrekken, maar op dit moment zit ik toch nog echt op me veranda voor me mooie eigen bungalow. het is hier zo lekker rustig, mooi en ik voel me hier zo thuis... Franzi is maandag vertrokken naar nederland, dus ik slaap voor het eerst in lange tijd weer eens lekker alleen. het weer is al 4 dagen grof gezegd, kut. eigenlijk heb ik de eerste 1,5 week geluk gehad, aangezien het hier eigenlijk nu het regenseizoen is. we waren hier met een groep van 13 man gekomen, inmiddels zijn we nog maar met z'n zessen. er was een meisje, Caroline, ik vertrouwde haar vanaf het begin al niet en sprak haar ook zo min mogelijk. ze sliep op de kamer met Chat en Patrick, ze scheen op donderdag avond ruzie te hebben gehad met een aantal van de groep aangezien ze steeds geld moest lenen, maar wel genoeg geld had om bier en eten te kopen.. zaterdag ochtend was ze ineens weg, spullen gepakt en verdwenen voordat iedereen wakker werd. mooi, dachten de jongens.. daar hebben we geen last meer van. wat ze niet wisten is dat ze een aantal dingen had meegenomen van de jongens, het geld nog niet aan de andere had terug betaald, bij de receptie van de bungalow had ze gezegd dat Chat en Patrick voor haar zouden betalen en om het allemaal nog erger te maken, ze had een duikcursus gedaan samen met Chat, ze konden dan achteraf betalen, maar ookk dat heeft ze niet gedaan. echt te bizar voor woorden.. 's avonds gaan we vaak naar de night market of naar het warna restaurant. daar kan je heerlijke pasta eten voor €1,75. de service is vreselijk, maar dat heeft soms ook zo z'n voordelen als ze dingen op de rekening vergeten op te schrijven. om 8 uur gaan we meestal naar de bioscoop. een paar stoelen aan het strand met een zijl er overheen en een tv. wel een leuk idee en een andere bezigheid aangezien ik het feesten een beetje zat ben. het personeel dat hier werkt begint steeds opener te worden. elk uur komt er wel iemand anders naar me toe voor een praatje. ook hebben ze me verteld dat ze me een beetje dik vinden. haha, leuk om te horen... ik vertelde ze dat als een man dat in nederland tegen je zou zeggen, ze maar beter benen konden maken. ze schaamde zich dood, hier in Indonesië is het zeggen dat je dik bent hetzelfde als dat ze zeggen dat je klein bent... niet erg dus! wat ook leuk is om te zien is dat als het regent, ze nergens te vinden zijn. zodra het dan weer is gestopt gaan ze weer hard aan het werk, ze hebben een vast systeem geloof ik, dus zelfs de plantjes worden dan weer water gegeven. ondertussen leer ik ze wat nederlands bij en hun mij wat Indonesische woorden. op de dagen dat het regent zit ik vooral lekker op me veranda een boekje te lezen. middageten doe ik niet meer, dan bespaar ik weer wat geld wat ik hard in Australië nodig zal hebben. alles goed hier dus, de verwachtingen zijn om zaterdag of zondag Gilli te verlaten en dan alsnog naar Seminyak te gaan. ik hou jullie op de hoogte! veel liefs.

27-02-2013

helaas was het internet zo slecht dat ik al een tijdje niks heb kunnen plaatsen, dus ik loop een beetje achter. morgen vertrek ik dan toch echt naar Bali. afgelopen dagen zijn de boten niet vanaf Gili gegaan door het slechte weer. de golven waren zo hoog dat het te gevaarlijk was om te varen. ik zat dit keer dus echt vast op Gili. in de ochtend was het vaak wel lekker weer, in de middag regende het zó hard dat de straten helemaal blank stonden. van de planning om 4 dagen maar in Gili te blijven is dus niks van gekomen. 3,5 week zijn het er geworden, een lange tijd maar ik heb me prima vermaakt. zaterdag was iemand van de locals hier jarig, ze hadden me uitgenodigd om dat te vieren. is wel grappig om zoiets ook een keertje mee te maken dacht ik, dat was het ook! ik had een kleinigheidje gekocht en ze was helemaal blij ermee, het bleek dat hun niet aan kadotjes doen met hun verjaardag. achteraf ook wel logisch als je salaris maar 80 euro per maand is. verder vroeg 1 van de jongens of ik ze nog wat meer nederlands kon leren, dat heb ik dus gedaan. het was leuk om te zien dat ze het echt serieus namen en alle kladblaadjes wilde hebben. de volgende ochtend wisten ze alles! ze gingen in de ochtend naar de haven om hun nederlands te testen en vroegen of ik mee wilde om mensen over te halen naar hun bungalows te gaan. zelf vond ik dat ook wel leuk, dus om 10 uur stond ik met ze bij de haven te 'vissen' zoals ze dat noemen. ik hou het nog steeds vol zonder lunch op de dag. dat betekent dus ook dat ik 's avonds iets meer geld heb om iets anders dan rijst te eten. heb al een keer Mahi-Mahi vis op, Massaman curry, Barahmunda vis (weet niet precies hoe je het schrijft) en ik heb gisteren een Thais restaurant gevonden waar je heerlijk kunt eten. raar eigenlijk want in het begin in Thailand at ik alleen maar westers eten en nu mis ik het Thaise eten eigenlijk wel een beetje. Indonesisch eten is vooral heel pittig (waar ik wel steeds meer aan begin te wennen) en de jongens van 'woodstock' laten me ook elke dag weer wat nieuws proberen. vandaag regende het helaas de hele dag, de staff kan dan ook niet zo veel doen dus we hebben heel de dag kaart en dobbel spelletjes gedaan. morgen om 10:30 hoop ik dus dat de boot vertrekt naar Bali. dan overnacht ik nog 1 nacht in Sanur, daar koop ik nog me laatste spulletjes aangezien dat hier veel goedkoper is dan in Australië. de laatste keer geef ik daar me was af, helaas moet je dat in Australië zelf doen... vrijdag vlieg ik rond 6 uur naar Perth, waar ik rond half 10 aan kom.weg uit Azië waar ik het super naar me zin heb gehad. het is meer ontwikkeld dan dat ik vooraf had verwacht. over het algemeen zijn de mensen erg aardig, alleen het Engels spreken is dramatisch. een groot pluspunt van Azië is, dat het reizen heel gemakkelijk is. alles is mogelijk en het is makkelijk om van A naar B te komen. maar toch heb ik wel zin in weer iets westerse mensen, schoonheid en eten! Australia, here i come!


10-02-2013

dit verslag schrijf ik vanaf één van de mooiste plekken die ik heb gezien. Gili Trawangan. Maandag was de laatste dag in Sanur, we gingen met de Taxi naar Ubud. een klein stadje in het midden van Bali. Daar waren enorm veel apen. je kon dan bananen kopen en ze voeren en tegelijkertijd was het een hele leuke omgeving. een paar apen waren zo brutaal dat ze de mobiel uit de tas van Chat gehaald hadden. na een half uur is het hem gelukt de mobiel terug te krijgen. hij had de apen afgeleid met een dop van een fles, en toen snel de mobiel uit de handen gepakt. toen dat was gelukt was de aap zó boos dat ie moest rennen voor z'n leven aangezien de boze aap samen met z'n vrienden achter hem aan kwam. leuk, die apen... op de terugweg deden we helaas er iets langer over aangezien de chauffeur even langs een vriend moest. dit lag niet op de weg en kwamen we helaas pas later achter, ach, dat kan gewoon hier.. haha. de volgende ochtend om 7 uur werden we (11 man) opgehaald met de taxi die ons naar de pier bracht. vanaf daar namen wij de boot naar Gili. ik verwachtte er veel van aangezien iedereen er erg over te spreken was. bij aankomst was het nog mooier dan ik had gedacht. wat minder was, was dat mijn backpack niet bij alle andere lag. ik vreesde het ergste, die backpack was natuurlijk gewoon van de boot gegleden.... gelukkig na een half uur zoeken bleek de backpack op een speciale plek voor zware spullen te liggen, had ik kunnen weten! aangezien Gili een eiland is zonder scooters, auto's etc moesten we lopend op zoek naar een hostel. al snel was er iemand die werkte bij een
bungalow complex met een zwembad. we zijn even wezen kijken en het was prima. een zwembad met van die ligzakken, genoeg schaduw, mooie bungalows, heel aardig personeel, en het ontbijt was inclusief. dit alles voor 7,50 per nacht. ik deel de bungalow met Franzi, een heel aardig meisje uit duitsland."woodstock" is de naam van het complex. de afgelopen dagen was lekker relaxen, snorkellen, genieten van het geserveerde ontbijt op onze veranda met onder andere een pannekoek, huisgemaakte jam, ei, zelf gemaakt brood, ham, hash browns, verse fruitsalade, vers fruitsap,heerlijk wakker worden dus.. gezwommen met schildpadden, de 2 andere gili eilanden gezien, de zonsondergang kijken, zonnen, kortom, een heerlijk verblijf! dinsdag staat op de planning om naar seminyak te gaan samen met Franzi & een andere Franzi. helaas is de internet verbinding in indonesië niet zo goed, dus foto's plaatsen gaat
helaas niet maar die houden jullie zeker tegoed! veel liefs!

  • 11 Februari 2013 - 11:12

    Opa:

    Het was weer een mooi en gezellig verhaal.
    Geniet er van
    Gr.Opa

  • 11 Februari 2013 - 21:25

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Wat heb je weer veel meegemaakt! Heerlijk om te zien dat je geniet. Jij met mooie stranden om je heen en wij met sneeuw, wat ook mooie foto's geeft. Het enige verschil is de temperatuur, maar deze kou zal je niet echt missen, denk ik. Hopelijk is het hier ook weer een beetje lente als je over 8 weken thuis komt. Wat gaat de tijd toch snel! Geniet dus maar! Hele goeie reis morgen en dikke kus vanuit een wit Spijkenisse.
    Love you xxx

  • 14 Februari 2013 - 21:06

    Pa:

    'Hallo Cindy,

    Wat een prachtig eiland en een leuk verhaal met de aap. Ik moet eerlijk zeggen dat mamma en ik dat ook een keer hebben meegemaakt. We kregen ee paar banaantjes mee van een aardige taxichauffeur.
    Hij zou aan de andere kant van het park ons ophalen. Nou dat hebben we geweten in het park. De apen kwamen agressief over vanwege de banaantjes. Die chauffeur wist dat natuurlijk. En wat is dan niets leuken dan een paar toeristen zien rennen in een park, met achterzich aan een zootje apen.

    Leuk dat je nu weer naar Semayak gaat met dat meisje. Ik heb ook begrepen dat je nog naar de Gili eilanden zal terug gaan. Nou ik denk dat ik het ook zou doen als je je daar zo thuis voelt.

    Nou hier heb je niets gemist. Slecht weer en koud. Dus geniet er nog maar van, want voor dat je het weet ben je weer thuis.

    Liefs Pa.

    oh ja, heeft de hond daisy zich al gemeld ? haha

  • 21 Februari 2013 - 16:55

    Jan:

    Hallo Cindy,

    Nog bedankt voor je kaartje en zoals je ziet kijk ik regelmatig mee. Ik zie dat je dat harige hoofddeksel van het vorige verslag nu niet meer op heb, stond je wel goed maar zal zeker geen succes worden in nederland.

    Veel plezier,

    Jan

  • 27 Februari 2013 - 16:45

    Riet Verbrugge (oma Jennifer):

    Hoi Cindy lang geleden dat ik wat heb terug geschreven maar ik volg je nog steeds hoor. Ik ben blij dat je het zo leuk hebt. En dan nu de reis naar Australie. Ik wens je heel veel plezier daar in de westerse wereld. Doe voorzichtig en ik kijk al weer uit naar je nieuwe verhaal.

    Dikke kus xx

  • 28 Februari 2013 - 22:04

    Papa:

    Hallo Cindy,

    Een heel leuk verslag. Denk dat ik dan daar ook maar naar toe moet gaan vanwege mijn postuur. :-) ongelooflijk van die dame die iedereen heeft bedonderd. Je intuïtie was dus goed. Wel leuk dat de eigenaar en zijn personeel je hebt gevraagd om klanten te winnen. Ook leuk dat ze wat Nederlands hebben geleerd. De laatste dag voor Australië nog in sanur overnachten. Nou dat zal wel wennen zijn. Maar dan.......... Yes Australië. Ik ben benieuwd hoe de ervaring nu is. Maak snel een verslag, zodat we de vakantie kunnen mee beleven. Kus i love you. Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1173
Totaal aantal bezoekers 23910

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: