Singapore, a country with just one city - Reisverslag uit Singapore, Singapore van cindy makor - WaarBenJij.nu Singapore, a country with just one city - Reisverslag uit Singapore, Singapore van cindy makor - WaarBenJij.nu

Singapore, a country with just one city

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

29 Januari 2013 | Singapore, Singapore

29-01-2013

Vrijdag ochtend om 11 uur vertrokken we van het hostel. een 2 uur durende reis met de bus zou ons naar Singapore brengen. die 2 uur werden 6,5 uur. de bus was maar een kwart gevuld dus we hadden gelukkig lekker veel ruimte. na 4 uur schreeuwde de buschauffeur, die geen goede bui had, dat iedereen eruit moest. ah mooi, dachten wij. we zijn er...... het bleek de grensovergang te zijn. alles moest de bus uit, dus met backpack en al gingen we het grote gebouw in. na een half uur waren we klaar en liepen we naar een plek waar alle bussen stonden. helaas was ons niet verteld waar de bus zou staan en moesten we overal zoeken. na 5 minuten in de bus werd er weer geschreeuwd dat we eruit moesten. ah, dachten wij weer. we zijn er. maar nee, dit was de ' entree' van Singapore. alles werd gecontroleerd. ze vroegen wat dingen en toen ik antwoordde dat ik uit Nederland kwam vroegen ze meteen of ik drugs bij me had. haha. wederom moesten wij zoeken naar de bus. dit keer ging het sneller. na nog een uur rijden waren we er dan eindelijk. geen idee waar we waren! geen toeristen te zien, geen bussen, treinen, niks. de Finnen hadden een taxi gepakt naar hun gehuurde appartement. ik vond dat te duur dus ben gaan lopen opzoek naar een trein. al snel vond ik er een, de treinverbinding is hier heel duidelijk gelukkig. na een kwartier kwam ik aan in de wijk Bugis. hier ergens zou mijn hostel liggen. Gelukkig kunnen de meeste hier aardig goed engels dus al snel was ik bij mijn hostel. 'Shophouse hostel' is de naam waar ik verblijf. ik heb nog even wat gegeten en ben toen lekker gaan slapen. al snel kwam ik er achter dat ik nog al rare kamergenoten had. 16 man in totaal waarvan er 4 jongens uit Sri Lanka komen, die hier wonen en studeren. helaas kunnen zij niet fluisteren en elke ochtend gaat hun alarm om 7 uur af die ze pas na 10 keer sluimeren uit zetten.. een vrouw van rond de 35 ligt naast mij uit Maleisië. ook zei woont hier, ze praat met niemand. aan haar ondergoed heeft ze opgehangen aan haar bed zodat mensen dat als eerste ziet. ook heeft ze nogal een probleem met teveel lucht in haar darmen geloof ik waarvoor ze zich zeker niet schaamt. ze praat tegen niemand, lacht de hele tijd in zichzelf, snurkt, staart de hele tijd naar me en als het allemaal niet erger kan slaapt ze ook nog is naakt!! ongelooflijk, ze vertikt het gewoon om iets aan te trekken! maar ook wel grappig. de volgende ochtend was het dus weer een vroegertje aangezien het zo luid in de kamer was. ik ontmoette Kevin uit Liverpool en hadden samen een ontbijt. toast met pindakaas en Nutella was hier gelukkig ook te vinden. we besloten de stad in de gaan, en hebben in 1 dag zo'n 15 treinen gezien en bijna heel Singapore. was erg gezellig en wat is Singapore een leuke stad! Chinatown, dat helemaal versierd is voor het Chinese nieuwjaar, little India, marina bay, harbour front, de grote gebouwen, de schone straten, de grote winkel straten, in 1 woord, super! we hebben 's avonds nog wat gedronken en helemaal gesloopt niet te laat gaan slapen. helaas lukte dat slapen niet zo goed, dus ik was de volgende dag erg moe. toch op pad gegaan. met de trein richting het marina bay hotel om daar naar de top te gaan. wat een uitzicht, er is voor de gasten een zwembad op het dak wat ontzettend mooi is. helaas mochten we daar niet zwemmen maar hebben zeker zo'n 2 uur genoten van het uitzicht. toen we weer beneden aankwamen kwam er een man naar ons toe en vroeg wat onze plannen waren. we zeiden dat we een beetje rond gingen lopen waarop de man antwoordde dat hij wel een beter idee had. hij verbleef in het super deluxe hotel en had 2 kaartjes gekregen voor allemaal gratis eten en drinken. ik geloof dat het een soort van bedrijven feest was. hij gaf aan dat hij niet kon en of wij de kaartjes wilde hebben. geen probleem dus! op onze slippers liepen we tussen allemaal rijke lui (zie je het voor je) en het ene na het andere wijnglas werd voor me ingeschonken. heerlijk eten en een leuke live muziek. was erg leuk! we konden helaas niet al te lang blijven aangezien Kevin die avond naar Perth vloog. ik ben vroeg gaan slapen, gelukkig deze keer ging dat wel. gisteren had ik afgesproken met Melanie, zij is 28 jaar, komt uit Duitsland en werkt in Singapore. ze heeft me nog wat dingen laten zien, hebben wat gegeten, naar een skybar geweest en naar de haven gegaan voor een drankje. Ik was blij dat ik die schoenen in Maleisië had gekocht, want met slippers mocht je dus inderdaad niet naar binnen. Vandaag en morgen doe ik niet al te veel aangezien het geld aardig hard is gegaan en het meeste heb ik hier al gezien. lekker een beetje uitrusten, wat dingetjes regelen voor Indonesië, prima dus. Ik vind Singapore erg leuk! over alles is nagedacht, en reizen is hier dus erg makkelijk. strenge regels, maar dan heb je ook wat!

  • 29 Januari 2013 - 09:41

    Opa:

    Weer een prachtige ervaring rijker. Mooi tijd voor een dagje rus.Ik vermoed, dat er in dat hostes weinig gezelligheid is overdag.Is er een plekje waar je rustig kunt zitten?
    Geniet er maar van.
    Groetjes
    Opa

  • 29 Januari 2013 - 10:35

    Opadaisy:

    hoi Cindy een indruk wekend verslag.je maak wat mee,wat ben wij trots op je Cindy heel leuk om het allemaal te volgen en we doen dat me plezier.veel succes.gr;Oma,Opa en poot v Daisy.

  • 29 Januari 2013 - 10:56

    Oma Van Jennifer:

    Cindy wat geniet ik hier weer van. Kijken of ik het nu kan versturen.

    xxx

  • 30 Januari 2013 - 14:40

    Ellen Van Ree:

    Hoi CIndy,

    ik begreep van je moeder dat je ook nog naar Bali wide gaan.
    Onze oude buren zijn daar naar toe geemigreerd, ze wonen in Sanur dus als je eventueel langs zou willen gaan kan ik het vragen, Het zijn heel aardige mensen.

    Groetjes en succes met je reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 23843

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: