easy going chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu easy going chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu

easy going chiang mai

Blijf op de hoogte en volg cindy

10 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

9-11-2012
hoi iedereen!

allereerst wil ik even zeggen dat ik het super leuk vind dat zo veel mensen me volgen en bedankt voor de berichtjes van iedereen. me telefoon heeft het elke keer aardig druk als ik weer in een Wi-Fi zone ben.

gisteren ochtend toen ik wakker werd was het een ongelofelijke herrie. regen in Bangkok. ja, regen, maar dan ook echt een goede regen. de straten stonden 20 centimeter onder water en het was voor de eerste keer leeg op straat. ik heb rustig gegeten en daarna de taxi naar het byoke hotel gepakt. het hoogste hotel van Bangkok. (zie de foto's) daarna hebben we wat gegeten en de bus gepakt richting chiang mai. was een prima busrit van 12 uur, vol met backpackers dus aardig wat mensen leren kennen. bij aankomst viel het hostel een beetje tegen. het zwembad was helaas veranderd in een stoel en een vuilnishoop en de lekker kokende ben (ben's guesthouse) had helaas ook zijn gasthuis verkocht. geen ben te bekennen dus. na 2 uurtjes te hebben geslapen zijn we de stad in gegaan. heerlijk rustig hier op straat, heel anders dan Bangkok! hebben wat dingetjes geboekt. morgen gaan we een hele dag met een scooter op pad. overmorgen hebben we een jungle trip. op olifanten rijden, raften, lunchen en wat watervallen bekijken. maandag een rustig dagje en dinsdag ochtend de bus naar laos. een 10 uur durende reis. daarna hebben we wat gedronken en nog even geslapen. om half 8 gingen we naar beneden omdat het hotel een BBQ had georganiseerd. er was een soort Mexicaanse hoed formaat BBQ waar je op de punt het vlees (spek) moest leggen en in de richel was een soort soep (sap van de spek wat erin droop) met witte kool. weer is wat anders! daarna zijn we met een Italiaanse, 2 Zwitserse, een Duitser en een engelse de stad in gegaan waarbij we bij een reaggea bar uitkwamen. je moest eerst 5 trappen omhoog, en gaaf dat t was! een open dak, allemaal lage tafeltjes, kussentjes op de grond, en een heerlijk muziekje op de achtergrond. kortom een lekker avondje. grappig is wel dat de jongste backpacker die ik ben tegen gekomen 20 is. 18 jaar vind iedereen wel heel bijzonder. . wat me hier trouwens wel opvalt is dat er allemaal van die oude westerse mannetjes zijn die dan in de kroeg met soms wel een 15 jarig meisje zitten. echt, ik walg ervan! maarja, ze doen hier dus blijkbaar alles voor geld. verder alles goed. moet eerlijk zeggen dat het nog steeds wennen is dat je smorgens niet de koelkast open kan doen, en de normale dingetjes kan doen. maar komt allemaal goed. ik ben lekker slapen, half 3 hier nu!
lieve groetjes!

10-11-2012 - 11-11-2012

gisteren ochtend zijn we om 10 uur de scooters gaan halen die we hadden gehuurd. een dagje toeren stond op het programma. wat we hier nog niet hadden gezien was een lekker zwembad. we wilden dus gaan zoeken naar het meer waar iedereen het over had! alles gezien, behalve een meer! we zijn hoog de bergen in gereden met een prachtig uitzicht op chiang mai en wat tempels.(pa, de haarspeldbochten naar feichten waren er niks bij! ) waren super scooters, was alleen wel even wennen, rijden aan de linker kant. gisteren avond ben ik de stad in gegaan met 2 engelse jongens, was super gezellig! lag uiteindelijk om 5 uur in bed en om 6:45 ging de wekker weer. was even doorbijten vanmorgen toen we hoorden dat de bus pas om 8:40 kwam in plaats van uiterlijk 8 uur.. dat waren net die 40 minuutjes extra liggen geweest! haha. we waren met een klein busje met een stelletje, spaanse, 3 jongens, spaanse, en bow en Michael, nederlander en engels. de eerste stop was bij een vlinder en bloemen tuin. daarna hebben we 40 minuten gereden naar de jungle. de olifanten stonden al op ons te wachten tussen de bergen. super leuk, een rondje van bijna een uur op een olifant. daarna hebben we lekker gegeten(curry met rijst en aardappelen) en zijn we richting de watervallen gaan lopen. dat was een aardig stukje maar zeker de moeite waard. raften was onze laatste uitdaging. aangezien heel de groep ging, had ik helaas geen keuze. achteraf was het helemaal niet eng. gelukkig ging het niet zo hard als ik wel is op tv zag! al met al een super dagje gehad, ook met de Spaanse veel gelachen! vanavond hebben we de groep uit Bangkok weer ontmoet met nog een paar andere erbij. was gezellig, maar aangezien ik zo moe was ben ik lekker naar huis gegaan. ook is een keer fijn. morgen staat er helemaal niks op het programma dus lekker rustig aan doen. ohja, enne, aangezien me telefoon vannacht niet goed was opgeladen heb ik maar heel weinig foto's kunnen maken helaas. gelukkig wel een paar. ik wens jullie een fijne zondag middag! ik ga lekker slapen! X




12-11-2012

sawadee ka!

vandaag laatste dagje in chiang mai gehad. prima uit kunnen slapen, was blijkbaar aardig moe. lekker eitje met toast gegeten in het guesthouse en daarna een uurtje in de zon gelegen op het balkon. ik had van de week al wat twijfels of ik nou wel al naar laos moest gaan of niet. ik ben pas iets langer dan een week in Thailand en het plaatsje 'pai' zou ik dan missen. pai schijnt super te zijn voor backpackers! uiteindelijk heb ik dus toch besloten om naar pai te gaan en ben dus direct naar het winkeltje te gaan om te kijken of het mogelijk was om te boeken. al me geld terug ging helaas niet maar wel een groot deel. daarna gezellig nog even wat gedronken in een barretje. echt de lekkerste pina colada op. toen gedoucht en wat gegeten. ook nog een leuk jurkje gekocht voor 4 euro. kon het niet laten! backpack al weer ingepakt, wat een drama is dat elke keer! is niet voor mij weg gelegd! vanavond niet te laat gemaakt aangezien ik morgen weer vroeg op moet. gelukkig maar een reis van 3 uur, door de bergen. ik vond chiang mai trouwens super leuk! morgen Pai, ben benieuwd!






  • 09 November 2012 - 22:58

    Opa:

    Alle ervaringen opsparen en er een boek van maken.Leuk dat je nog meer backpackers bent tegen gekomen.Geniet er van
    Gr
    Opa

  • 11 November 2012 - 13:41

    Mama:

    Hoi avonturierster,
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven. Je maakt echt veel leuke dingen mee.
    Hoe is het eten daar in het noorden? Ook veel vis?
    Vergeet niet wat recepten mee te nemen.
    We kijken weer uit naar je verslag van je scootertocht en je jungle- ervaringen.
    Was het water bij het raften net zo koud als hier?
    Veel plezier, lieverd.
    We kijken uit naar de foto's.
    Dikke kus.
    Mama en Rob xxx

  • 11 November 2012 - 13:41

    Mama:

    Hoi avonturierster,
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven. Je maakt echt veel leuke dingen mee.
    Hoe is het eten daar in het noorden? Ook veel vis?
    Vergeet niet wat recepten mee te nemen.
    We kijken weer uit naar je verslag van je scootertocht en je jungle- ervaringen.
    Was het water bij het raften net zo koud als hier?
    Veel plezier, lieverd.
    We kijken uit naar de foto's.
    Dikke kus.
    Mama en Rob xxx

  • 11 November 2012 - 20:36

    Papa:

    Hoi, nou dat waren mooie reisverslagen.
    Echt geweldig. Nou bochten van feichten en dan nog
    links rijden. Had je een goede olifant of een
    koppig ding ? Ben weer benieuwd naar je volgende avontuur.
    Wij zitten nu een paar dagen op de Veluwe met de caravan.
    Nee geen olifanten gezien. Nee niet geraft. Nee geen curry.
    Gewoon stoofpeertjes, aardappels en rundvlees.
    Wees voorzichtig en kus van pa en Nicoline.

  • 12 November 2012 - 18:53

    Annelize Le Comte:

    Hoi Cindy,
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Gaaf hoor. Wat zal jij genieten daar, en veel meemaken. Ik blijf je volgen hoor. Voorzichtig, en een fijne tijd. Annelize

  • 13 November 2012 - 09:25

    Opa:

    leuke verslagen van je bevindingen.Fijn dat alles goed gaat.Geniet er van
    Gr
    Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 23957

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: