Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cindy makor - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cindy makor - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

16 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

16-01-2013

inmiddels ben ik alweer in Maleisië, Kuala Lumpur. de laatste dagen in Krabi waren super. de kookcursus was erg leuk en lekker. toen ik daar in de ochtend aankwam bleek ik te vroeg te zijn opgehaald. als ik 2 extra de 2 extra gerechten wilde meedoen moest ik 300 bath meer betalen (7,50). na even twijfelen heb ik dat gedaan. achteraf bleek dat het australische oude stel het al voor mij hadden betaald. ze stonden erop en namen geen geld van mij aan. super aardig. we zijn nog 1 dag met een groep van 15 naar Railey gegaan, dat is een super mooi strand. en de laatste avond hebben we nog een gezellige avond gehad. ik vond het erg jammer om weg te gaan, heb het daar erg naar me zin gehad. Kim (de 45 jaar oude engelse, die op vakantie was met haar zoon) had ook nog een briefje in me backpack gedaan met 1000 bath (25euro). ze bedankte me voor de leuke tijd en dat ik haar had geholpen om minder te betalen voor haar gestolen scooter. om 4 uur ging iedereen slapen. aangezien ik om half 8 moest vliegen dacht ik dat het beter was niet te gaan slapen. helaas ben ik 20 minuten voordat de taxi kwam in slaap gevallen... 40 minuten daarna kwam Sebastiaan me wakker maken, we zouden samen een taxi nemen en had me overal gezocht aangezien hij niet wist in welke kamer ik sliep. super veel geluk gehad dus dat ik niet alleen naar het vliegveld ging. in de taxi kwamen we erachter dat hij in het zelfde hostel sliep in KL. altijd fijn, als je niet alleen hoeft te zoeken. ik verblijf in "reggae mansion". midden in china town, een super mooi hostel grote dorms, maar je hebt hier zegmaar een soort eigen kamertje in de muur. boven op het dak is een bar met een mooi uitzicht. ik besloot even wat te gaan eten. wat me op viel was dat er alleen maar mannen op straat liepen/hangen. geen goed begin aangezien er de hele tijd allemaal mannen me volgde en probeerde met me te praten. ook staren ze je heel ongegeneerd naar je. zo snel mogelijk ben ik weer terug gegaan. de receptie vertelde me dat ik beter niet alleen de straat op kon gaan in deze buurt. s middags hebben we met een paar andere in de bioscoop van het hostel een film gezien. daarna heb ik nog wat gedronken met Alycia, zij woont in Australië en is op vakantie in Maleisië. de volgende dag ging ik met haar naar de winkels in China Town, wat een drukte! de straten zijn hier heel vies, 's avonds lopen er overal ratten en kakkerlakken. veel slapende mensen op straat, echt een heel raar gezicht! zondag zaten we met een grote groep gezellig op 1 van de dorms wat te drinken, gitaar te spelen en te zingen. maandag heb ik het finse stel dat ik in Koh Phangan heb leren kennen weer ontmoet. we zijn naar times square gegaan, enorm veel winkels, ik denk wel meer dan 2000! alleen een bril gekocht, helaas past er niet zo veel in me backpack. in de avond ging ik met 3 duitse en 2 deense jongens eten. we moesten een stukje lopen, maar dat vond ik geen probleem. ik voelde me erg veilig! haha. daarna zijn we de kroeg in gegaan, om 5 uur lag ik in bed, wat een super avond! de volgende ochtend moest ik helaas alweer om 4 uur op. ik had afgesproken met Alycia om een city tour te doen. met nog 5 andere mensen uit Australië was onze eerste bestemming een chinese tempel. hier moest ik een soort stok met een nummer erop uitzoeken, vervolgens kreeg je een bijbehorend briefje met een tekst erop. (zie foto's)daarna gingen we naar een soort grot, waar je eerst zo'n 600 treden omhoog moest lopen. het was zeker de moeite waard. overal zaten apen, gewoon in het wild! vervolgens gingen we naar little India, de naam zegt het al. India, maar dan in het klein. ook hebben we een moskee, KL city gallery, royal palace en een chocolade fabriek gezien waar je allemaal heerlijke chocolade mocht proeven. de laatste bestemming was de tugu negara tempel. hier stond een groot monument. er was net een toeristenbus aangekomen, vol met mensen uit India. er kwamen een paar mensen naar me toe of ik een foto wilde maken. dacht ik.... de bedoeling was dat ik met hun op de foto ging. ze vonden mijn huid en haar heel speciaal. ik ben denk ik wel 50 keer op de foto gegaan. en iedereen wilde me aanraken. erg grappig! de tour was erg leuk, een compleet ander beeld gekregen van Kuala Lumpur, echt een mooie stad! toen we terug kwamen heb ik een half uur onder de douche gestaan en daarna gaan slapen. even wakker geworden voor wat te eten en toen weer verder gaan slapen. heerlijk uitgerust werd ik vanmorgen wakker. zondag de 20e ga ik met de bus naar Malaka. dat is gelukkig maar 3 uur reizen. de tijd gaat heel snel, over 15 dagen ben ik alweer in Indonesië, daar verblijf ik een maand, dan 1 maand Australië, en dan alweer naar het koude Nederland. hier trouwens geen sneeuw hoor, wel de zon en zo'n 30 graden. prima uit te houden dus!

  • 16 Januari 2013 - 06:29

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Wat maak je toch veel mee! Super! Ben blij dat je zo geniet!
    Ben alleen bang dat al je verhalen niet in 1 fotoboek passen, maar ja, dan maken we er gewoon een soap van :-) 'goeie tijden' is er niks bij.
    Veel plezier nog in Kuala Lumpur en geniet maar van de zon. Volgende winter sta jij ook weer tot je knieën in de sneeuw :-(
    Dikke kus, love you
    Mama xxx

  • 16 Januari 2013 - 09:33

    Opa:

    Alweer een leuk verslag van je ervaringen en KL.Je ontmoet ook wel erg leuke mensen.Ook krijg mje een vingerspitsgevoel,wie aardig is en wie je moet mijden..Leuk dat je dat ontwikkelt hebt
    In Malaka wacht je weer een mooi strand. Goed om wat uit te rusten.
    Geniet er van.
    Groetjes
    kus
    Opa

  • 16 Januari 2013 - 10:08

    Pa:

    Ha die Cindy,

    Een geweldig reisverslag. Er zijn bepaalde lokaties die ik zeker nog herken. o.a. die trap. Nou lekker hoor. Opletten op de apen . dat ze niet stelen, en dan 600 treden om hoog. Maar het was de moeite waard. Leuk dat je naar Malakka gaat. Je kan je daar laten rijden in de riskja. Nou die vent zal wel niet meer leven, nadat hij Richard en mij heeft rondgereden.

    Nou, wens je weer fijne dagen toe, en we spreken elkaar snel.

    Kus Pa.

  • 16 Januari 2013 - 20:07

    Opa:

    Als je het niet erg vindt heb ik aan je saldo gesleuteld.
    Geniet er maar van.
    Gr.
    kus
    Opa

  • 21 Januari 2013 - 22:10

    OPA:

    Je zou nu in Malaka moeten zijn.Valt het mee of tegen?Hoe is het strand?
    Geniet er van
    Gr.
    Opa

  • 22 Januari 2013 - 16:01

    Juliette:

    Hey lieve nicht,

    Wat maak jij allemaal mee zeg! Enzo leuk dat ik het helemaal voor mij zie nu we er zelf ook geweest zijn! KL vonden wij geweldig alhoewel Sp toch wel bovenaan ons lijstje staat!
    Geniet nog even van deze onvergetelijke stad en veel plezier in Malaka!
    We miss you! Kus en liefs van alllen,
    Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 23951

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: