pai, voor backpackers the place to be - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu pai, voor backpackers the place to be - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu

pai, voor backpackers the place to be

Blijf op de hoogte en volg cindy

13 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

13-11-2012vanmorgen ging de wekker alweer lekker vroeg.tussen 9 en half 10 zou ik worden opgehaald. bow vertrok naar laos met de boot en Michael naar laos met de bus. mijn bestemming was pai,  dus nam ik afscheid van ze. helaas was de bus een uur te laat, dus voor niks zo snel ontbeten..  de reis zou 3 uur duren. prima te doen! dacht ik....  3 uur lang in een klein busje met 14 man met alleen maar haarspeldbochten is een drama. kotsmisselijk was ik dan ook. een opluchting toen we er waren! in de bus hadden we 2 Nederlanders en geen Duitse en engelse leren kennen. de engelse wat oudere man kon mij veel over pai vertellen.  toen ik vroeg of hij nog ideeën had waar we konden verblijven belde hij meteen iemand. prima,  alles werd geregeld en we werden ook opgehaald met een auto en scooter met zijspan.  achteraf bleek hij Nederlands te zijn. super aardige man. we verblijven dus nu in het 'happy guesthouse' in pai. daarna zijn we de stad in gegaan en zagen we al snel wat bekenden van Bangkok en chiang mai.  pai is een klein dorpje dat in het bijna uiterste noordelijke puntje ligt van Thailand.  onder de backpackers is het echt the place to go. dit denk ik omdat het een klein knus dorpje is met een leuke uitstraling.  het wel bekende 'ons kent ons'. er stroomt een rivier door pai heen, waar allemaal blokhutten omheen staan die je kan huren voor 3, 25 euro per nacht.   vanavond hebben we wat gegeten en gedronken.  was super gezellig!  prima te vermaken hier dus!


15-11-2012

heyy! leuk dat ik nogsteeds door heel veel mensen op de voet gevolgd word!! gisteren hebben we meteen een scooter gehuurd om de buurt te gaan verkennen. ik was met 5 gasten, waarvan 1 Turkse en 4 Nederlanders op pad. wat watervallen gezien, bruggen, rivieren, natuur.. erg mooie omgeving! gisteren avond met een groep wat gedronken. helaas ging alles om 1 uur al dicht vanwege een incidentje de avond ervoor. vandaag lekker een rustig dagje gehad bij het zwembad, ik merkte aan mezelf dat ik versleten was, heb dan ook aardig wat geslapen. we hebben even wat gegeten en toen naar huis. ook even een siësta gehouden. om 9 uur wilden we wat gaan eten. helaas waren alle restaurants al dicht dus heb ik maar een pannenkoekje gehaald van de straat met banaan. nu lekker vroeg in bed. morgen ochtend nog een dagje weg met scooters! see ya!

17-11-2012

hey allemaal,

inmiddels ben ik alweer 2 weken onderweg en wat heb ik al veel meegemaakt..! ik moet zeggen dat het nog steeds wennen is, vieze wc's, douches, geen kledingkast, geen ontbijtje ' s morgens uit de koelkast pakken, steeds opzoek naar een slaap plek.. eigenlijk is dat best heel vermoeiend! me backpack lijkt steeds moeilijker dicht te gaan terwijl ik toch nog niks heb gekocht. al met al vermaak ik me nog steeds. pai heb ik verlaten, maar wat vond ik dat een leuk dorpje! het ons-kent-ons idee, in een klein, knus, gezellig wijkje met bijna alleen maar backpackers. prima naar me zin gehad! ik ben inmiddels vandaag weer in Chiang mai aangekomen. het klopt inderdaad dat ik daar al ben geweest, maar aangezien het makkelijker is om vanaf hier naar laos te rijden heb ik besloten om nog 3 nachten hier te blijven. ik kwam om 8 uur aan met de bus en ben toen meteen een hostel gaan zoeken wat niet al te makkelijk bleek te zijn. ik, als controlefreak, boek meestal eerst het hostel maar ik ging de uitdaging maar is een keer aan. uiteindelijk een super mooie kamer gevonden (super mooi in backpackers vorm) voor wel iets meer dan normaal, maar ik ben er blij mee! Het heet guesthouse kavil 2. morgen lekker een scootertje huren en 3 dagen een beetje relaxen. dan met de boot naar laos. ik hou jullie op de hoogte

  • 14 November 2012 - 19:14

    Nicole:

    He nicht,

    Onwijs leuke verhalen om te lezen. Ik ben blij dat je het super naar je zin hebt.
    Knap van je om de stap te nemen om weer alleen verder te gaan. Ik ben trots op en jaloers op je.
    Wij zittern hier in somber weer koud , nat en grijs.
    Vermaak je en geniet lekker. Vergeet geen foto's te maken.

    Dikke kus van ons allemaal groetjes Nicole

  • 15 November 2012 - 16:08

    Tiny V Driel:

    Hoi Cindy,
    Wij hebben je verhaal gelezen gaaf joh , Maar vind het wel spannend wij vinden wel dat je veel lef hebt om
    dit in je eentje te doen.
    Groetjes ome piet en tante Tiny, xxx

  • 15 November 2012 - 18:46

    Opa:

    Laat je niet verslijten.Geniet er van.Grr kus opa

  • 17 November 2012 - 17:15

    Tiny Piet Van Driel :

    Cindy we blijven je volgen wel steeds wat schrijven wij zijn zo nieuwsgierig hel veel plezier lieverd tot gauw

  • 18 November 2012 - 14:46

    Yvette:

    Ben bij mijn vriendin. zij verteld als je in laos bent moet je naar nong kay gaan. schijn t een leuk plaatsje te zijn vlak bij de grens. Zij zegt dat je echt moet gaan overnachten in Mut Mee. Een top resort schijnt. Wel moet je dit reserveren...... Eenvoudig maar erg leuk. LIEVER HEEL VEEL PLEZIER Kuss

  • 18 November 2012 - 20:12

    Papa:

    Hallo Cindy. Hier papa. Leuk dat je weer terug bent in chang mai. Wij zijn ook weer terug van chiang Veluwe alwaar wij in onze eigen lodge tussen de wilde dieren verbleven. Konijnen en eekhoorns waren rond onze lodge. Dagelijks hebben wij een safari gedaan. Zelfs naar Harderwijk waar dolfijnen, orka's en ome piet en tante Tiny ook rond zwommen. Platgeslagen varken gegeten ( schnitzel ) in een hut langs de autoweg. Vandaag bij oma geweest. Ze had geen zin om met ons naar huis te gaan. Morgen gaat nicoline met haar naar ziekenhuis. Ben benieuwd hoe dadelijk Laos bevalt. Misschien heb je nog kontakt met bow. Die is toch met de boot gegaan ? Ik weet niet precies waar je nieuwe verblijf is, maar ik heb van je begrepen dat het iets luxer is. Geniet ervan. Ik ga nu even op Google kijken naar je nieuwe hotel. Wees voorzichtig en tot horens. Kus pa.

  • 19 November 2012 - 10:23

    Nickie:

    Hoi Cindy ,
    Zit hier met oma in het ziekenhuis. Ben met haar mee voor allemaal onderzoeken. Ik heb net bij de koffie alle reisverslagen voorgelezen. Oma moest vaak lachen bij wat jij schreef. Ze kan gewoon niet voorstellen dat de hotelkamertjes zo goedkoop zijn. ( ze zei: " zo goedkoop kan je ze hier niet vinden".
    Ze mist jouw daagjes, dat ze met jou wegging. Zegt ze net weer.

    Ik ga nu met oma naar de echo afdeling van de cardiologie.
    Lieve groet van ons beidjes.
    Nickie en jouw oma xxxxxxx

    Kusjes van oma. ( vroeg even wat zei nog even wilde zeggen)

  • 19 November 2012 - 17:02

    Nickie:

    hahaha, nou in ziekenhuis wilde deze site de reactie niet plaatsen. Het werd constant geweigerd.
    Via iphone met oma ernaast ingevuld. Nou....ehum.....de reactie is nu TE VAAK geplaatst.

    De I phone bleef maar weigeren te plaatsen........
    Uiteindelijk......deed de I Phone het TE GOED

    XXXX


  • 20 November 2012 - 18:39

    Opa:

    Neem een paar dagen heel even rust.Laat je niet verslijten.
    Leuk dat je weer in een bekende omgeving zit.
    We hebben een heel fijne trouwdag gehad.Grote verrassing.Alles wat me lief was.was er
    Wat er niet was,was me ook lief.
    Geniet er van
    Gr
    kus Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 972
Totaal aantal bezoekers 23918

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: