koh phangan, kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu koh phangan, kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu

koh phangan, kerst en oud en nieuw

Blijf op de hoogte en volg cindy

22 December 2012 | Thailand, Ko Pha-Ngan

2-1-2013

allereerst, iedereen de beste wensen! ik hoop dat iedereen een super avond heeft gehad. ik vind het nog steeds super leuk om te zien dat iedereen me volgt, 1600 bezoekers in 2 maanden, top! afgelopen dagen heeft het hier snachts weer erg gestormt, onweer, thaise regenbuien.. alle wegen stonden vol met water, soms zelfs tot je knie aan toe. op oudjaarsdag was dit ook het geval, ik had de taxi naar m'n zuid afrikaanse vrienden genomen, vanuit daar zijn we met de taxi naar haad rin gereden. dé plek waar oud en nieuw door 100.000 mensen gevierd wordt. the place to be dus. iedereen liep in het begin met regenjassen aan, aangezien ik er geen bij me had omdat ik dacht dat thaise regenbuien hetzelfde waren als in nederland, was ik al verzopen voordat we er waren. we hebben even wat gegeten en zijn toen richting het strand gelopen. was erg leuk en gezellig, veel vuurwerk en leuke muziek, maar toch had ik niet het gevoel dat er 100.000 mensen waren! iedereen liep met glow in the dark verf op hun hele lichaam, in de vorm van allerlei verschillende draken, letters, symbolen etc. om 2 uur besloten we terug te gaan, we waren moe en het begon weer te regenen. eenmaal in de taxi was ik blijkbaar zo moe dat ik in slaap was gevallen. jammer dat de taxi chauffeur niet onthouden had waar ik eruit moest, en na een half uur kwam ik er dus achter dat we helemaal aan de andere kant van het eiland zaten... (de taxi's rijden het eiland rond, geen normale taxi's, maar een grote jeep waar zo'n 15 man in kunnen). na een uur lag ik eindelijk in bed. de volgende ochtend werd ik al om 9 uur wakker. fris en fruitig heb ik een lekker ontbijt gehaald en verder niet zo veel gedaan. ik merk wel na 2 weken dat de thaise mensen uit het dorp me een beetje beginnen te herkennen, dat levert soms dus ook korting op. morgen vertrek ik om 11:30 naar Krabi, dat ligt iets meer in het zuiden van thailand. om 19:00 staat dat ik aankom, meestal kan je daar wel een uurtje of 2 bij optellen. ik reis met de boot eerst naar het vaste land, en vanaf daar verder met de bus. ik hoorde net dat Simon (de zuid afrikaanse) ook morgen naar Krabi gaat, dus dat is dan wel gezellig. hij vliegt vanaf Krabi naar sydney, waar hij gaat wonen. Na 2 weken ga ik dus mijn mooie bungalow, m'n lievelings restaurantje en mijn huisdieren verlaten. t zal wel weer lekker zijn dat ik niet, als ik naar het toilet moet, eerst overal tegen aan moet tikken met een bezem, om alle gekko's weg te halen. me tas staat alweer ingepakt, vanavond lekker vroeg slapen en morgen uitgerust weer een dagje reizen. veel liefs!

p.s. gisteren heb ik nog wat foto's geplaatst, in het linker menu van deze site staat een link naar die foto's.

28-12-2012

afgelopen dagen bestonden vooral uit lui zijn, eten en slapen. ik heb 2 dagen een scooter gehuurd, daar heb ik veel plezier van gehad. hierdoor kon ik de zuid afrikanen opzoeken, en jeroen, maaike en rutger, die ook uit spijkenisse en hoogvliet komen. hun hadden een heerlijk zwembad bij hun hotel, dus daar hebben we gebruik van gemaakt. de finnen zijn de 24e weer vertrokken. elke ochtend wordt ik wakker gemaakt door 'mijn' huishond. 'jack' loopt overal mee naartoe, en geniet dan vaak ook mee van mijn ochtend, middag en avond eten. daarbij heb ik nog een paar huisdieren zoals een paar hele grote gekko's, spinnen en kakkerlakken. inmiddels heb ik dus mijn twee persoonsbed ingeleverd aan al mijn spullen waardoor ik nog maar op een klein stukje lig. alles onder de klamboe dus. ook word ik elke ochtend begroet door de kindjes van de eigenaar, erg leuk maar moet vaak wennen aan de manier van hoe de ouders met hun om gaan.. afgelopen dagen heeft het in de nachten heel erg gestormt, zo erg dat ik zelfs dacht dat me hut de lucht in vloog. in de ochtend stond het water helemaal tot onder me hut, gelukkig staat deze op pootjes, en zakte het water later weg. inmiddels is kerst weer voorbij. hier in thailand wordt daar niet veel aan gedaan, behalve de full moonparty, waar ik te moe voor was om te gaan. 2e kerstdag ben ik naar een markt gegaan waar ze lekker vlees zouden hebben. een heerlijk biefstukje, daar had ik zin in. het stonk echt heel erg, dus had er al mijn twijfels bij. voor 200 bath per kilo (5 euro) kon je het best proberen. helaas was het echt niet te doen, meteen weg gegooid en een eitje gemaakt. ik heb het dan ook vooral gezien als normale dagen. wel wat kadotjes gekregen o.a. geld van me ouders, een kaart en een kettinkje, en een leuk bericht dat me moeder en stiefvader gaan trouwen. goed bericht uit nederland dus! dit betekent dat ik 2 weken eerder dan verwacht terug kom, inmiddels is dat allemaal geregeld. 4 april om 6:55.

22-12-2012

zo, het werd weer eens tijd voor een verslagje. om dit moment om 12:13 geschreven vanuit mijn heerlijke hangmat om mijn veranda van mijn huisje aan het water. afgelopen weer heb ik een lekker relaxed weekje in koh tao gehad. elke dag even naar het strand, wat gesnorkeld, en een dag een scooter gehuurd. we gingen met 5 scooters het eiland verkennen. een aantal strandjes gezien, de een nog mooier dan de ander. de pannenkoeken met chocolade en banaan zijn inmiddels niet meer me ontbijt, lunch en diner, maar me late snack. in koh tao stond meneer ali elke nacht met zijn kraampje de wereldberoemde pannenkoeken te maken. hij staat er zelfs mee op youtube en in de lonely planet. ik heb een week lang in een dorm geslapen. het viel eigenlijk reuze mee, maar aan het einde van de week was ik het toch wel zat. ik sliep met 7 jongens op een kamer die allemaal snurkte na een biertje. vreselijk! maar wel een goede rede om nog een rondje buiten te lopen, en toevallig even langs meneer ali te lopen. vrijdag ochtend hebben we de boot naar koh phangan gepakt. bridget, simon en gerrit uit zuid afrika gingen ook naar koh phangan. de boottrip duurde 2 uur. en dat was precies 2 uur te lang. ik was helaas dood ziek van de golven dus heb niet echt kunnen genieten van het uitzicht. eenmaal aangekomen staat iedereen aan je te trekken omdat ze hotels, taxis, scooters of duikcursussen je aan willen smeren. helaas zaten bridget, simon en gerrit aan de andere kant van het eiland dus nam ik afscheid van ze. aangekomen bij 'nantakarn bungalows' werd ik hartelijk begroet door meneer witt. de eigenaar van de bungalows. hij had alleen een probleempje. de bungalow die ik had geboekt zaten helaas nog mensen in. de vraag was of ik het erg vond om de bungalow direct aan het water te nemen. dit was uiteraard geen probleem!! het is een eenvoudig hutje met een bed, klamboe, ventilator, veranda met een hangmat en twee stoelen en een kleine badkamer. het uitzicht is super. vanavond zal ik proberen om op deze site wat foto's te plaatsen! jammer is wel dat het erg rustig hier is, en vooral heel veel stelletjes in de bungalows zijn. gisteren een stelletje uit finland ontmoet. toen ik opzoek ging naar wat eten in de avond, kwam ik hun tegen en hebben we gezellig wat gegeten. daarna ben ik lekker gaan slapen, ik kon wel wat rust gebruiken. om 11 uur werd ik uitgerust wakker, een nachtrust zonder snurkende mannen doet je toch wel goed..!

  • 22 December 2012 - 10:49

    Rob:

    Hoi Cindy,

    Leuk verslag weer, de ultieme test heb je doorstaan met 7 snurkende mannen haha.
    Ziet er wel allemaal relax uit waar je nu zit, op dit eiland ga je toch dat beroemde feest meemaken? Place to be zou ik zeggen. Geniet ervan en veel plezier.

    Groetjes,

    PS Als je weer terug bent gaan we lekker pannenkoeken eten goed?

  • 22 December 2012 - 11:36

    Stephanie :

    Heey Cin,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Klink allemaal erg leuk! =) En ben benieuwd naar de nieuwe foto's!
    Geniet er nog lekker van en tot snel weer!

  • 28 December 2012 - 15:15

    Arjan:

    Hey Cindy,

    Aangezien veel reizigers van deze site gebruikmaken, eens even gekeken of jij hier ook te vinden was en gevonden! Leuk al die verhalen en foto's. Ik vertrek vanavond naar Zell am See, vier daar oud&nieuw. Ik wens je alvast een heel goed oud&nieuw daar in de tropen.

    Groetjes,
    Arjan.

  • 28 December 2012 - 18:33

    Pa:

    Hoi, inmiddels de kerstdagen voorbij. Wel handig zo'n hond. Kan je je biefstuk aan geven. Die hond heeft een geweldige kerst gehad.
    Wel leuk Dat er voor jou ook nog kerstkadootjes waren. Nu nog oud en nieuw, en dan op naar wat meer beschaving en wat meer vertier. Waar gaat de reis nu verder heen. Heb je al wat geboekt? Nou wens je fijne dagen en pas op met vuurwerk. Je hut staat zo in brand. Kus pa.

  • 30 December 2012 - 13:14

    Bert En Gerry:

    Cindy,
    We wensen je heel veel plezier en natuurlijk de allerbeste wensen voor 2013! Geniet er van!
    Groetjes, Bert, Gerry, Jesper, Roos en Madelief

  • 01 Januari 2013 - 18:16

    Opa:

    Alles is wel vermoeiend, merk ik.Ik zie niet waar die plaatjes liggen.ik zal een googelen
    Gr.
    Opa

  • 03 Januari 2013 - 09:50

    Pa:

    Hallo Cindy,

    Nogmaals gelukkig nieuwjaar en veel gezondheid. Leuk dat erweer een reis verslag is. Ik moet bekennen dat ik van Bert hoorde dat er weer een nieuw reisverslag stond vermeld. Jammer dat je je huisdieren moet achterlaten, maar ik weet zeker dat er nog vele volgen op je reis.

    Gelukkig gaat de reis nu richting een wat bewoonbaarder gebied. Wel leuk om via Tango te zien, hoe daar alles uitziet. Ik kijk er naar uit, om het volgende verhaal weer te mogen beleven. Wees op je hoede, en geniet ervan.

    Kus Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 996
Totaal aantal bezoekers 23921

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: