Krabi, last destination in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu Krabi, last destination in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van cindy makor - WaarBenJij.nu

Krabi, last destination in Thailand

Door: cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

07 Januari 2013 | Thailand, Krabi

7-01-2013

inmiddels leven we alweer een week in 2013 en tot nu toe bevalt dit jaar me wel. geen vreselijke maandag na de vakantie dat je weer naar school moet, geen dikke winterjassen, wel op 3 januari een vermoeiende trip van koh phangan naar Krabi. om 11 uur stipt stond de taxi klaar. hij bracht me naar de pier, waar de boot al klaar stond. een boot waar zo'n 200 man op kunnen, maar voordat ik uitstapte zag ik al dat er zeker het dubbel aantal mensen al stond. ik heb inmiddels gemerkt dat ik Thailand alles mogelijk is, dus dat kwam vast wel goed. Na een kwartier kwam ik Simon tegen en na een half uur mochten we de boot op. we waren wel is eerder op de boot geweest maar dit keer was er 1 ding anders. alle stoeltjes hadden reddingsvesten. we hadden al snel een plekje aangezien we redelijk vooraan stonden en zagen ondertussen heel de boot vol lopen. toen alle stoeltjes bezet waren stonden er zeker nog 100 man op de pier. boven op de boot zat het dus ook helemaal vol en ja hoor, iedereen kon op de boot.. een 2 uur durende trip naar Sitathanu, je weet niet hoe blij ik was toen we er waren! vervolgens namen we de bus (non airco) naar krabi, een reis van nog 6 uur. we hadden geluk, de bus stopte precies voor het hostel wat ik had geboekt. "pak up hostel". Simon's hostel was ook vlakbij. ik checkte in en kreeg te horen dat ik op een vrouwen dorm ipv gemengde dorm sliep. normaal moet je hier extra voor betalen, maar nu niet, dus dat was mooi. toen ik mijn tas uit ging pakken kwam ik erachter dat mijn andrelon shampoo had gelekt in me tas, dus die kon ik meteen helemaal schoon gaan maken. ik ging lekker vroeg slapen, zonder snurkende mannen. dacht ik..... er was een grote canadese die helaas wel snurkte, achja, ik moet er maar aan wennen! de volgende dag hebben we krabi een beetje verkent. helaas is het strand niet op loopafstand, wel een vieze rivier. ik heb het een en ander aan dingetjes geregeld, nieuwe shampoo gekocht en s avonds een drankje gedaan. de volgende dag besloten we naar au nang te gaan. met de lokale bus (een auto met 2 langwerpige houten planken waar je op kon zitten) was het een half uur rijden. toen de bus aankwam zagen we al dat hij helaas al vol zat met 10 mensen. maarrrr, alles kan in Thailand, dus we werden met 2 andere en gewoon nog bijgepropt. op de snelweg, zittend op het voetpad met me voeten buiten de auto, wederom was ik blij toen ik er was. au nang is een super leuk stadje met een straat vol kraampjes en restaurantjes. lekker een dagje op het strand gelegen, waar je de hele tijd gratis fruit kreeg, prima te doen dus! gisteren zijn we ook naar het strand gegaan, simon's laatste dag van z'n reis. toen ik terug kwam stond iedereen van mijn kamer buiten. meteen zag ik dat er wat aan de hand was, ze vertelde me dat er een kakkerlakkennest onder het bed van kim (een vrouw uit engeland van 45 die reist met haar zoon van 25). iedereen moest zijn spullen pakken en ze gingen heel de kamer schoonmaken. na een uur konden we er weer in, helaas na 5 minuten zagen we er alweer 3 lopen. een groot gegil natuurlijk in zo'n vrouwendorm en wederom gingen ze het weer helemaal schoonmaken. ondertussen lieten ze ons wat andere kamers zien, maar eigenlijk wilde we toch wel graag in onze kamer blijven. na nog een keer geprobeerd te hebben, gaven we het maar op. de buren hoorde ons verhaal en zeiden dat hun nog 3 bedden over hadden. de receptie had ons alleen maar andere oude kamers laten zien. we vroegen of we konden verplaatsen naar onze buren en uiteindelijk mocht dat. 's avonds hebben we op de plaatselijke markt gegeten, wat een eten allemaal, en het meeste was ook super lekker. als dessert hadden we fried ice. je kan kiezen tussen allemaal smaken zoals; banaan, oreo, bosbessen, aardbei, chocolade, cocosnoot, lychee en nog wel 20 andere smaken dat ze allemaal vers daar hadden liggen. vervolgens hebben ze een soort melk wat ze op de bakplaat gooien. dat bakken ze (op een soort ijs koude bakplaat) dan gooien ze bijv de banaan en oreo erop. schrapen ze al het ijs bij elkaar en hakken ze alles fijn. heeeeeerlijk vers ijs dus! helaas was gisteren de laatste dag dat de markt er stond. 's avonds hebben we met een spaanse, 2 duitse, een braziliaanse, een australische, een engels en ik onze gratis cocktail gedronken die we hadden gekregen ivm de kakkerlakken, was supergezellig! uiteindelijk lag ik pas om half 3 te slapen. morgen ga ik een kookcursus doen, gekregen van nicoline! dan ga ik curry pastes, green curry, penang curry, pad thai, papaya salad, tom kar kai, stir fried chicken en stir fried morning glory maken. ik hoorde dat dat erg leuk is dus ik ben benieuwd! de 10e vlieg ik vanaf hier naar Kuala Lumpur (Maleisië).

veel liefs!

  • 07 Januari 2013 - 10:12

    Roby:

    Klinkt echt super Cindy. Plaats je binnenkort weer wat foto's?

  • 07 Januari 2013 - 11:19

    Opa:

    Zo te zien hoef je geen spijt te hebben, de reis voort gezet te hebben.Het lijkt me best moeilijk iedere dag weer keuzen te maken en dan blijkt weer dat je de goede keuze hebt gemaakt.Geniet er van.Gr.Opa

  • 07 Januari 2013 - 15:45

    Yvonne Vis:

    Hoihoi,nou je beleeft van alles daar.heerlijk lekker genieten van alles.

  • 07 Januari 2013 - 22:27

    Pa:

    Hallo Cindy,

    Het is geweldig om te lezen, dat je wederom huisdieren hebt. Wel fijn dat je nu al vervoer accepteerde met houten banken. Dat is een stuk eenvoudiger om in Nederland tot een auto te gaan kopen. Ook zo'n luxe cruise, is al een beleving. Zoals je schrijft, is het onvoorstelbaar hoe ze die bootjes volproppen. Je kan dan ook begrijpen dat ongelukken vaak voorkomen. Ti's wel goed te kijken waar de reddingsvesten zijn. Ben benieuwd naar de kookcursus. Wel slim, en een cursus en dan lekker het zelf gemaakte op eten. Kan je nooit mopperen dat het niet te eten is. Nou over een paar dagen naar Maleisië. Geweldig, en geloof mij ; het eten wordt alleen maar beter en nog meer.china town in Kuala Lumpur is geweldig. Wens je een goede vlucht en geniet. Kus pa.

  • 08 Januari 2013 - 12:33

    Opa:

    In amsterdam is er de school voor journalistiek
    Zou best iets voor jou zijn.Je baas betaalt dan de volgende reis.
    Mogelijk wel vier reisjes per jaar.Je weet nu toch de weg.
    Goede reis naar Kuala Lumpur

  • 12 Januari 2013 - 20:44

    Opa:

    Je bent nu toch in Maleisie in Kuala Lumpur??
    Nog geen krant te zien.


    groetjes
    Opa

  • 13 Januari 2013 - 09:47

    Opa:

    Jammer dat ik je niet gehoord heb.Ik zal Je moeder vragen wat ik moet doen.
    Fijne dag vandaag.
    gr.kus
    OPa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 23922

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: