Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van cindy makor - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van cindy makor - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: cindy

Blijf op de hoogte en volg cindy

24 Januari 2013 | Maleisië, Malakka

24-01-2013

het werd wel is tijd voor een nieuw reisverslag. ik merk aan mezelf dat als ik ergens aankom ik vaak heel erg moet wennen en ik er tegen op zie om daar te blijven. als ik er dan eenmaal me draai heb gevonden ga ik vaak alweer weg. dit dus ook in KL. de laatste dagen waren erg leuk. ik kon uren lang naar de petronas towers in de nacht kijken. binnenin was erg lekker eten en goedkoop. de laatste avond zijn we naar de skybar gegaan. wat een prachtig uitzicht, tegenover de twintowers. jammer was dat wij niet van te voren wisten dat de skybar erg luxe was en wij daar dus ook niet op waren gekleed. op onze slippers vielen wij dus wel op... na 2 drankjes ben ik weer gegaan aangezien ik de volgende dag vroeg op moest. om 10 uur namen we (samen met het Finse koppel) de trein naar het centraal station. binnen een kwartier zou de bus vertrekken, prima dus. een, voor aziatische begrippen, super luxe bus bracht ons in 2,5 uur naar Melaka. we verblijven in 'ringos foyer hostel'. een beetje oud, maar erg goedkope kamers voor 3 euro per nacht. in de avond zijn we met nog een paar andere naar de weekend markt gegaan. het valt me op dat er erg weinig, tot bijna geen westerse toeristen zijn. de toeristen hier komen vooral uit japan, china en korea of vaak ook mensen uit maleisië die een weekendje weg gaan. al snel kwam ik er achter dat er niet heel veel te doen buiten het bezoeken van musea. de 2e dag besloot ik toch wat cultuur te snuiven, maar dat duurde helaas niet lang. in de volle hitte, binnen in een warm, druk bezocht museum was niet voor mij weg gelegd. dan maar naar het zwembad. helaas was deze gesloten. het zwembad is 2 keer per dag open. één keer 1,5 uur en één keer 1 uur. 1 bommetje, en dan mag je weer wegwezen dus. heet grote winkelcentrum was wel open, dus afgelopen drie dagen ben ik daar elke dag wel even geweest. en ja, dan kan je natuurlijk niet weg gaan zonder iets te kopen. het zijn uiteindelijk hakken geworden. nou hoor ik jullie al denken van, niet te geloven, is ze aan het backpacken en dan gaat ze hakken kopen, maar ik had een goed excuus want in singapore en australië mag je de clubs niet in op je slippers. bij de supermarkt heb ik een pot pindakaas, nutella, brood en bananen gekocht. dit scheelt een ochtend en middag maaltijd in een restaurant. van dat gespaarde geld had ik dus wat geld over voor de schoenen.ook zijn we nog 1 dag naar de film gegaan. voor 1,50 zaten we met 8 andere in een bioscoopzaal voor 300 man. de film, the impossible, gezien. erg heftige film met 3 verschillende talen ondertiteling. verder heb ik vrij veel gerust, het warme weer put je enorm uit. morgen ochtend vertrek ik rond 11 uur naar Singapore met de bus. heb er erg veel zin in!

veel liefs!

  • 24 Januari 2013 - 14:29

    Pa:

    Bon bini. Wel raar. 12uur verschil. Leuk zo'n zwembad. Ben blij dat ik er niet ben in gegaan. Immers ik een bomme,tje en het zwembad gaat maar 1x per dag open. De rest zijn ze dan bezig met het opnieuw vullen van het zwembad. Inderdaad wordt je wat langzamer met die dagelijkse warmte. Maar als het goed is, eet je ook minder ????? Nou Singapore dat is een belevenis . Probeer naar de kabelbaan te gaan ( sentinial ) dat is geweldig en prachtig. Ben benieuwd hoe je Singapore vind. Nou de groetjes vanuit een warm Curaçao en tot tango's. Xx pa

  • 24 Januari 2013 - 16:30

    Opa:

    Malaka was dus een tussenstopje.Dat heb je weer gezien.Singapore zal wel duur zijn, maar ook erg mooi.Geniet er van
    Je verslag was wel er goed.Het geeft ons een beeld, waar je mee bezig bent.

    gr.kus Opa

  • 24 Januari 2013 - 19:03

    Nicole:

    He Cin

    Goed te lezen dat het goed met je gaat. Leuke verhalen, blijf dat vooral doen.
    Bea, Alex en Maxima zijn ook in Singapore. Wie weet kan je hun nog ontmoeten, met je badslippers aan. Volgens mij gaat dat wel lukken.......toch. Ze blijft maar twee dagen dus als je haar nog wilt onmoeten ...hurry up.

    Veel plezier de komende tijd

    xxx Nicole

  • 24 Januari 2013 - 19:12

    Rob:

    Hoi Cindy,

    Leuk verslag weer, veel plezier in Signapore en doe de groeten aan Beatrix, Willem-Lexie en vooral Máxima ;-) Die zijn er nl ook op dit moment, misschien kun je ff gaan lunchen met hun ofzo.

    Groetjes aan je voetjes (leuke hakken)
    Roberto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

02 April 2013

all good things comes to an end!

22 Maart 2013

last destination, Melbourne it is!

02 Maart 2013

Perth, down under

11 Februari 2013

Gili Trawangan, its a paradise

04 Februari 2013

Tropical Bali
cindy

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

02 November 2012 - 18 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: